رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در تهران گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از 20هزار دستگاه موتورسیکلت، توقیف راکبان متخلف، اعمال قانون و پیوست مدارک شده‌اند.

police

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و مطالبات عمومی مردم برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف است، افزود: متأسفانه بخش زیادی از مجروحان و مصدومان تصادفات رانندگی در تهران را موتورسواران تشکیل می‌دهند؛ به شکلی که بیش از 49درصد تصادفات جرحی و 23درصد تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسواران است.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: در دسته‌بندی بیشترین علل جرح و فوت موتورسیکلت‌سواران، به ترتیب عبور از چراغ قرمز، بی‌توجهی به جلو، تغییر مسیر ناگهانی و عبور از محل‌های ممنوعه ثبت شده است؛ لذا با توجه به حجم زیاد تخلفات صورت گرفته از روز شنبه 18دی‌ماه سال‌جاری، طرح ویژه تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در تهران به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: در این طرح که به صورت جدی از روز شنبه آغاز شده است با موتورسوارانی که به اشکال مختلف با زیر پا گذاشتن قانون،تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز و محل‌های ممنوعه، حرکت در خلاف جهت، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، تردد از لابه‌لای نرده‌ها، عدم استفاده از کلاه‌ایمنی و... مرتکب می‌شوند به‌طور جدی برخورد شده و موتورسیکلت آنها توقیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز تعدادی از موتورسیکلت‌ها در تهران فاقد پلاک هستند، گفت: در این طرح با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و موتورسیکلت‌هایی که مهلت تعویض پلاک ملی آنها به اتمام رسیده است نیز برخورد می‌شود. رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های سه‌چرخ به هیچ عنوان اجازه تردد در تهران را ندارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته تعدادی از موتورسیکلت‌سواران اقدام به تغییر کاربری موتورسیکلت خود به‌عنوان وسیله باربری کرده‌اند که در طرح جدید ضمن توقیف، این موتورسیکلت‌ها تا زمان تغییر وضعیت به حالت عادی، اجازه تردد در تهران را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ این طرح را با جدیت در کل شهر تهران به مرحله اجرا می‌گذارد و دیگر این طرح جزء طرح‌هایی نیست که از دستور کار راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خارج شود.

کد خبر 125375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز