سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از صندوق تأمین اجتماعی و مجموعه‌های وابسته به این صندوق به‌زودی به پایان می‌رسد.

سازمان تامین اجتماعی

سیدجواد زمانی در گفت‌وگو با فارس درخصوص تحقیق و تفحص مجلس از صندوق تأمین اجتماعی اظهار داشت: مستندسازی در کمیته‌های تحقیق و تفحص در حال انجام است و بعد از تکمیل پرونده در مجلس خوانده می‌شود.وی هدف از تحقیق و تفحص از این صندوق را کنترل و نظارت بر عملکرد آن دانست و تأکید کرد: شرکت‌های تأمین اجتماعی با سرمایه‌گذاری و خرید سهام درآمد خوبی داشته و هدف مجلس از این تحقیق فقط کنترل است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تحقیق و تفحص به معنای این نیست که حتماً خلافی صورت گرفته است بلکه ما به‌عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم کارمان را انجام داده و اطلاعات دقیق‌تری به دست بیاوریم تا نظارت بیشتری صورت گیرد.
زمانی، به نقش صندوق تأمین اجتماعی در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: تأمین اجتماعی در برنامه پنجم توسعه نقش اساسی و محوری دارد و با توجه به مصوبات مجلس باید سازمان‌های حمایتی را به‌صورت راهبردی به‌سمت ایجاد و استقرار عدالت هدایت کند.

وی درباره برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس در تلاش هستیم که اصل 29 قانون اساسی را که همان اجرای بیمه همگانی برای ایرانیان است اجرا کنیم.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی نقش محوری در هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها دارد بیان داشت: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها زمینه اجرای اصل 29 قانون اساسی را فراهم کرده است.

کد خبر 125126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز