دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین مسابقه و اکسپوی نور توسط جشن تصویر سال و کانون نور از 6 تا 20 اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه جشن تصویر سال، موضوع «نور» و پرداختن به آن در مباحث زیبا‌شناسی و هنر جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند در هنرهای گوناگون تبلور یابد. از این‌رو در نخستین دوره، «نور» موضوع و رویکرد اصلی تمام آثار ارایه شده در دو بخش مسابقه و اکسپو خواهد بود.

جلوه‌های نور در طبیعت و تبلور آن در هر آنچه می‌بینیم نظیر ابر، آب، درخت، کوه و... و ساخته‌های بشر، تصاویر طبیعی و انتزاعی ایجاد شده از منابع نوری مختلف از طریق تکنیک‌های عکاسی و یا نقش‌های برآمده از ذهن هنرمند نقاش و دیگر نمودهای نور در موضوعات و ارتباطات روزمره و...، بخشی از تصاویر مرتبط با مسابقه و اکسپوی نور است.

برگزار کنندگان نخستین مسابقه و اکسپو نور امیدوارند، این اکسپو بتواند زمینه‌ای برای ارتقای سلیقه عمومی در شناخت و خرید آثار عکاسی و نقاشی فراهم آورده و بستری مناسب برای دسترسی موسسات، شرکت‌های غیردولتی و دولتی، مجموعه‌داران و عموم علاقه‌مندان به آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی باشد.


بنابر اعلام دبیرخانه تصویر سال، در مسابقه نور، در نخستین دوره، فقط آثار ارسالی هنرمندان عکاس زیر ۳۰ سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که پس از انتخاب اولیه توسط هیات داوری به نمایشگاه راه پیدا کرده و در صورت کسب جایزه ازسوی هیات داوری، علاوه بر دریافت « تندیس نور» و دیپلم افتخار و جایزه جهت ارایه و فروش به اکسپوی نور نیز راه پیدا می‌کنند.

آثار برگزیده هنرمندان بالای ۳۰ سال (خارج از مسابقه) نیز در نمایشگاه تصویر سال به‌نمایش گذاشته خواهند شد. بخش نقاشی به‌دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی تصویر سال، صرفا برای ارایه در اکسپو در نظر گرفته شده است.

نخستین دوره «اکسپو نور» به ارایه آثار عکاسی و نقاشی می‌پردازد که آثار برنده در بخش هنرمندان زیر ۳۰ سال و برگزیدگان بخش خارج از مسابقه نیز در کنار آثار هنرمندان مدعو و اساتید و پیشگامان نقاشی و عکاسی در معرض نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 124793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز