گروه شهری: مدیرکل هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارش‌زای جدیدی از روز چهارشنبه به تهران خبر داد.

جباری گفت: سامانه بارش‌زایی که روی استان تهران مستقر بود، موجب بارش پراکنده در مناطق آبعلی و دماوند شد. وی افزود: روز یکشنبه (12 دی ) نیز با افزایش سرعت وزش باد در تهران، پیش‌بینی می‌شود از میزان غلظت آلاینده‌های هوا در تهران کاسته و پایتخت از شرایط هشدار خارج شود.مدیرکل هواشناسی استان تهران البته بر ضرورت اجرایی‌شدن مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تاکید کرد و گفت: در موضوع آلودگی هوا، خصوصا در فصل زمستان، نیازمند مدیریت منابع تولید آلودگی هستیم.

به گفته جباری، از روز چهارشنبه، با ورود یک سیستم جدید بارش‌زا تا پایان روز پنجشنبه، پیش‌بینی می‌شود شهروندان تهرانی شاهد بارش‌های خفیف باشند.اگرچه پیش‌بینی‌ها از ورود سامانه‌های بارشی به تهران خبر می‌دهد و نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت هوای آسمان تهران را برای پایان هفته همراه با بارش‌های خفیف می‌داند ولی به‌نظر می‌رسد سهم آسمان پایتخت از تغییرات ناچیز جوی، نه بارندگی چشمگیر بلکه کاهش اندک آلاینده‌هایی باشد که مدت‌هاست چتر زیانبار خود را بر فراز شهر گسترانده است.

همزمان با پیش‌بینی‌های انجام‌شده مبنی بر احتمال بارندگی و وزش باد در تهران، دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از کاسته‌شدن غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته خبر دادند. این گزارش‌ها درحالی منتشر می‌شود که غلظت ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون همچنان فراتر از حد مجاز بوده و در شرایط ناسالم قرار دارد. براساس آنچه مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا اعلام کرد، شاخص کیفیت هوای تهران دیروز هم در شرایط ناسالم قرار داشت.

کد خبر 124647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز