مدیرکل ثبت احوال امور خارجه گفت: بیشتر ایرانیان مقیم خارج از کشور برای دریافت کارت ملی در داخل کشور از طریق بستگان خود اقدام کرده‌اند و ممکن است درصدی باشند که هنوز موفق نشده باشند اما بیش از 60 تا 70 درصد این افراد از داخل کشور اقدام کرده و کارت ملی دریافت کرده‌اند.

کارت ملی

مهرداد صدری گفت‌: ما سعی کردیم در ارائه تمام خدماتی که نیازی به حضور مردم نیست، به‌صورت الکترونیک و از طریق اینترنت، خدمات در اسرع وقت ارائه شود.وی ادامه داد: هم‌اکنون برای صدور گواهی تجرد به‌صورت حضوری و الکترونیک درخواست پذیرفته شده و اقدامات لازم انجام می‌شود و در اسرع وقت و یکروزه صدور گواهی تجرد صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال امور خارجه اضافه کرد: درخصوص شناسنامه‌ها و کارت‌های شناسایی مکشوفه نیز متقاضیان با مراجعه به سایت ثبت احوال و وارد کردن شماره ملی، می‌توانند از وضعیت شناسنامه و کارت شناسایی خود مطلع شوند.

وی افزود: در بحث کارت شناسایی ملی نیز آن دسته از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و هنوز موفق نشده‌اند درخواست کارت ملی بدهند، این امکان برقرار شده که وقتی مدارک را از طریق نمایندگی‌های ما در خارج از کشور ارائه دهند، درخواست‌هایشان توسط اداره ثبت احوال امور خارجه رهگیری شود و آنها می‌توانند با وارد کردن شماره ملی خود در سایت از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

کد خبر 124494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز