همشهری آنلاین: یکی از مشاوران امنیتی نخست وزیر عراق اعلام کرد: یک گارد امنیتی در ارتباط با فیلمبرداری غیر مجاز از مراسم اعدام صدام با گوشی موبایل مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش سی.ان.ان، این بازجویی در چارچوب تحقیقات دولت عراق درباره فیلمبرداری غیر مجاز از اعدام صدام ، پخش آن تصاویر در سراسر شبکه اینترنت و اهانت به دیکتاتور سابق عراق  انجام گرفت. سامی العسگری یکی از مشاوران نوری مالکی نخست وزیر عراق گفته است فیلمبرداری با گوشی موبایل از اعدام صدام کار یکی از گارد‌هایی بود که با صورت پوشیده وظیفه اجرای حکم اعدام صدام را به عهده داشتند.

 از سویی دیگر موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق که در مراسم اعدام صدام حضور داشته در مصاحبه با سی.ان.ان برخی رفتار‌ها در اتاق اعدام را غیر قابل توجیه خواند و گفت تصور می‌کنم افرادی به منظور تامین منافع خود در بالابردن میزان خشونت‌ها در عراق در مراسم اعدام صدام حضور یافته بودند، آن‌ها می‌خواستند با حضور در مراسم اعدام صدام از آن سواستفاده سیاسی بکنند و گروه و یا فرد خاصی را تبلیغ کنند. الربیعی افزود: در اتاق اعدام صدام افرادی بی ارتباط با ماموران اجرای حکم اعدام صدام حضور داشتند.

تحقیقات از چگونگی فیلمبرداری غیر مجاز از اعدام صدام همزمان با اعترافات مقامات آمریکایی مبنی بر تلاش آن‌ها در رابطه با به تاخیر انداختن حکم اعدام صدام،آغاز شد.

کد خبر 12435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز