همشهری‌آنلاین: ‌مدیر کل امور بین الملل و راهبری سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به ناامنی و خطراتی که برای زائران ایرانی در عراق وجود دارد سازمان حج و زیارت با همکاری یکی از بیمه‌های کشور به نام بیمه سینا زائران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

زائران عتبات عالیات

 به گزارش ایلنا،‌ مهدی شهسواری افزود: بیمه سینا زیر نظر بیمه مرکزی و براساس حق بیمه‌ای که پرداخت می‌شود، زائران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او بااشاره به قیمت‌های ثبت شده این بیمه اظهار داشت: بیمه فوت به هر علت 7 میلیون تومان، فوت به علت حادثه 12 میلیون تومان، نقص عضو به اثر حادثه ده میلیون تومان، در صورت بستری شدن در بیمارستان تا سقف 10 میلیون تومان و درمان سرپایی تا سقف یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

مدیر کل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی ادامه داد: مدت پوشش بیمه سینا 48 ساعت قبل از سفر و 120 ساعت از بازگشت به کشور است و در صورتی‌که در مدت بازگشت از سفر نیز با اتفاقی مواجه شدند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

شهسواری با اشاره به اینکه بار زائران نیز تحت پوشش بیمه است، اضافه کرد: بار زائران نیز تا سقف 250 هزار تومان در رفت و تا سقف 700 هزار تومان در برگشت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

همچنین، وی خاطرنشان کرد: به دستور مقام معظم رهبری تمامی کسانی که در حوادث تروریستی عراق کشته می‌شوند، شهید محسوب شده و مصدومان و جانبازان به تائید دفتر نمایندگی سازمان بنیاد شهید معرفی شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کد خبر 124333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز