همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: آیا تا به حال ماده گاوی با شاخ‌های یک متری دیدید؟

 

لورچ یک ماده گاو آفریقایی است.‌ نژادی از گاو که به دلیل شاخ‌های بسیار بزرگ و قطورش معروف شده است. لورچ را یک مزرعه دار امریکایی به نام جانست وولف از آفریقا خریداری و پرورش داده است.

خانم وولف مالک لورچ در خصوص این او می گوید؛ لورچ متولد 11 اکتبر 1995 است و از 5 هفتگی وارد مزرعه من شده است.  همزمان با رشد لورچ  شاخ‌های او هم بزرگ  و بزرگترمی شدند.

هر چند من به شاخ‌های او که بر روی سرش در حال بزرگ شدن بودن، توجهی نداشتم، اما به مرور زمان هنگامی که تنها 2 سال از عمر او می گذشت، اندازه شاخ هایش باور نکردنی و تعجب برانگیز شده بود. بطوری که همه مردم متوجه بزرگی عجیب آن شده بودند.

لورچ در سه سالگی به دلیل داشتن بزرگترین و قطور ترین شاخ مخروطی معروف شد. شاخ های او همچنان در حال بزرگ شدن بودند. من هر ساله آنها را دقیق اندازه گیری می کردم. زیرا تصمیم داشتم نام لورچ را در کتاب گینس تبت کنم.

بالاخره در آخرین  سال اندازه گیری بزرگی شاخ‌های او رکورد همه گاوها را شکسته است.  نام لورچ با شاخ هایی در اندازه 96.25 سانتیمتر، قطر 16 سانتیمتر و طول دو شاخ جمعا 2 متر 13 سانتیمتر!!! ...بله تردید نکنید، درست خوانده اید، بیش از 2 متر در کتاب گنیس ثبت شد.

خانم وولف می گوید؛ لورچ حیوان آرام و دوست داشتنی است. او به راحتی اجازه می داد که  بر پشتش سوار شوید و همچنین ژست های جالبی برای عکاسان می گیرد.

در حال حاضر خانم لورچ بیشتر زمانش را برای جلب توجه و رضایت،علاقمندانش که از سراسردنیا برای تماشای  او می آیند، می گذراند. هر چند مزرعه داران منتظر هستند که شاخ های بزرگ او که حتما خیلی به سرش سنگینی می کنند، شکسته و بیفتند. چرا که موارد استفاده  و بهره برداری از این شاخ‌ها هم بسیار است.

دراین گزارش آمده است، مزرعه داران برای افزایش  تولید گوشت، شیر، لبنیات و... دست به فعالیت‌هایی نظیر بهبود تغذیه، ژنیتک، اصلاح نژاد، تولیدمثل، مدیریت، پرورش و... گاوها زدند.

برای همین منظور گاوهایی از نژادهای مختلف به کشورشان وارد کردند. و بر روی آنها کار کردند. لورچ گونه ای از گاوهای وارداتی است که به مرور زمان در امریکا تکثیر یافته است.

http://www.treehugger.com

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز