همشهری آنلاین : مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی کشور از اعزام 2هزار دانش‌آموز پسر به عمره دانش‌آموزی در سال تحصیلی 89 ـ 88 خبر داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر صفرپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های سازمان عمره و عتبات دانش‌آموزی کشور، گفت: برای سال تحصیلی جاری 2 هزار دانش‌آموز پسر از سراسر کشور به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت‌هایی که کشور عربستان لحاظ کرده است، از سال گذشته اعزام «دختران» دانش‌آموز انجام نمی‌شود و در سال تحصیلی جاری نیز تنها دانش‌آموزان پسر سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی که عموما متولدین سال 73‌ـ 72 هستند، اعزام خواهند شد.

مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: بر اساس برنامه‌هایی که در سازمان عمره دانش‌آموزی صورت گرفته است، ثبت‌نام برای متقاضیان عمره دانش‌آموزی در مدارس از هفته گذشته آغاز شده است.


دانش‌آموزان با اولویت قاریان قرآن، فرزندان شاهد و ایثارگر، برگزیدگان المپیادها و غیره به حج می‌روند


وی افزود: با توجه به محدودیت ظرفیت اعزام، اولویت با دانش‌آموزان حافظ و قاری قرآن، فرزندان شاهد، ایثارگر، جانبازان، دانش‌آموزان برگزیده المپیادهای بین‌المللی و کشوری و همچنین اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، خبرگزاری دانش‌آموزان ایران «پانا» هلال احمر و بسیج است.

صفرپور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های اتخاذ شده در این سازمان، از هر استان بین 46 تا 66 نفر دانش‌آموز پسر انتخاب و به عمره دانش‌آموزی اعزام خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعزام دانش‌آموزان به حج عمره در نیمه اول اسفند ماه جاری و نیمه اول تیر ماه سال آینده انجام خواهد شد.

 

کد خبر 123700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز