رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بانک اطلاعات املاک کشور در حال تکمیل شدن است، گفت: به‌زودی طی یک فراخوان عمومی مردم می‌توانند برای تغییر اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

بایگانی اسناد

احمد تویسرکانی، با بیان اینکه کشور هزینه‌های زیادی بابت عدم توسعه سازمان ثبت پرداخت کرده گفت: زمین‌خواری یکی از بزرگ‌ترین جرائم کشور است که علت اصلی آن عدم توسعه سازمان ثبت اسناد است.وی با بیان اینکه بانک اطلاعات املاک دولتی تا به حال یک‌میلیون و 200هزار سند مالکیت را ثبت کرده است، گفت: ثبت رسمی ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها، اختراعات، علائم و... می‌تواند پایه برنامه‌ریزی برای توسعه کشور باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مستندسازی و سنددار کردن تمام اراضی دولتی اعم از جنگل‌ها و مراتع، انفال و اراضی وقفی را که منافع ارزشمندی در کاهش دعاوی دارد از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان ثبت عنوان کرد و افزود: از 135میلیون هکتار اراضی ملی در کشور 126میلیون آن سنددار شده است.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای با سازمان محیط‌زیست، سازمان نیروهای مسلح، سازمان اوقاف و دیگر نهادها به امضا رسیده تا این سازمان‌ها مستندات و مدارک مربوط به اراضی تحت مسئولیت خود را ارائه کنند تا نسبت به صدور سند مالکیت اقدام شود.تویسرکانی اعلام کرد: در موضوع موقوفات مفقوده با سنددار شدن این موقوفات حقوق مهم و بزرگ واقفان به اصل خودش باز می‌گردد.

کد خبر 123410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز