جمعه ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در تهران خبر داد.

 به گزارش ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با نزدیک شدن موجی در تراز میانی جو از سمت غرب بارش باران آغاز می‌شود و حرکت سریع مناطقی از ارتفاعات جنوبی البرز را تا پایان روز شنبه در بر می‌گیرد.

 بارش‌ها در این مدت در شمال غرب از شدت کمتری برخوردار است و در سواحل شمال کشور عمدتا بارش‌ها خفیف و پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

 در روز یکشنبه با عبور این موج بارش باران عمدتا در شمال شرق و مناطق شرقی استان مازندران خواهد بود که در بعد از ظهر امروز ( جمعه 26 آذر9 از میزان ابرناکی در شمال شرق کاسته می‌شود و در سایر نقاط کشور در این روز بارش پیش‌بینی‌ نمی‌شود.

 در روز جمعه در استان گیلان در برخی ساعات وزش باد شدید به ویژه‌ در ارتفاعات انتظار می‌رود و در روز یکشنبه به دلیل وزش باد‌های شمالی شدید بر روی دریای خزر، دریا مواج خواهد بود.

 از لحاظ دمایی پیش‌بینی‌ می‌شود در استان‌های گیلان و مازندران تا اواسط روز شنبه به طور محسوس دما افزایش یابد و سپس تا پایان روز یکشنبه روند کاهش قابل ملاحظه دما رخ دهد.

 بر این اساس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را در روز شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد در اواخر وقت، کاهش ابر پیش‌بینی‌ کرد که حداقل و حداکثر در این روز با یک درجه کاهش به 5 و 14 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 همچنین در روز یکشنبه نیز آسمان تهران صاف، گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما به 3 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 123313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز