دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

گروه بورس: با حذف نام بانک سرمایه از فهرست انتظار بورس، در حال حاضر 20‌شرکت در صف ورود به بورس ایستاده‌اند و منتظر تکمیل مدارکشان از سوی مدیران بورس هستند.

بورس

به گزارش همشهری، با نزدیک شدن به زمان پایان عرضه‌ها ی اصل 44، مسئولان بورس تهران در تلاش برای پذیرش شرکت‌های جدید در بورس تهران هستند؛ در عین حال با عرضه سهام پالایشگاه‌ها و ذوب‌آهن اصفهان در بورس به‌نظر می‌رسد سازمان خصوصی‌سازی‌ سهام دیگری برای فروش در بورس تهران نداشته باشد. بنابر این مسئولان بورس تهران باید بازار یابی گسترده‌ای را برای پذیرش شرکت‌های جدید در بورس آغاز کنند.

بررسی آخرین وضعیت پذیرش شرکت‌ها در بورس نشان می‌دهد، با حذف نام بانک سرمایه برای عضویت در بازار سهام در حال حاضر 20 شرکت متقاضی ورود به بورس هستند که از این تعداد 5 شرکت متعلق به زیر مجموعه‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، ضمن اینکه 2 شرکت بیمه سینا و معلم نیز در حال تکمیل مدارک خود برای عضویت در بورس تهران هستند. دیروز همچنین شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس در بورس تهران پذیرفته شد وقرار است سهام این شرکت پس از طی مراحل اولیه عرضه شود.

در حال حاضر 5 شرکت حمل ونقل ترکیبی کشتیرانی، خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی، کشتیرانی جنوب خط ایران، کشتیرانی دریای خزر و کشتیرانی والفجر از زیرمجموعه‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی درخواست پذیرش خود را به مدیران بورس ارائه کرده‌اند.

به غیر از این شرکت‌ها، پالایشگاه‌های آبادان، امام خمینی شازند، بندر عباس، تهران، شیراز و کرمانشاه نیز هم‌اکنون در صف ورود به بورس ایستاده‌اند تا پس از تکمیل مدارکشان به عضویت باشگاه بورس در آیند.

شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، سیمرغ، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، فولاد آلیاژی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از دیگر شرکت‌های متقاضی ورود به بورس تهران هستند.

پذیرش حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس

در همین رابطه روز گذشته معاون شرکت بورس از پذیرش مشروط شرکت 34.9 میلیارد تومانی حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس خبر داد.محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار، درخواست پذیرش شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با پذیرش مشروط این شرکت در بورس موافقت شد.

وی ادامه داد: مشروط شدن پذیرش این شرکت به‌دلیل لزوم افشای اطلاعات 6 ماهه و برخی موارد دیگر است که جزئیات آن متعاقبا اعلام می‌شود. رستمی سرمایه اسمی این شرکت را34.9 میلیارد تومان و سهامدار عمده آن را شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد.

کد خبر 123161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز