همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: لحظه انفجاربادکنک‌های رنگی پر از آب جزء خیس شدن چه تصویری برای شما می‌سازد؟

 

 

حس زیبایی که توسط یک هنر مند عکاس به ثبت رسیده‌است با چشمان و عکاسی عادی قابل درک و مشاهده نیست. حسی که ادوارد هورزفورد یک عکاس هنرمند با ملیت انگلیسی، دست به خلق و ثبت آن زده‌است.

ادوارد با هنر و مهارت خود در "عکاسی پر سرعت" توانسته‌است، تصاویرفوق العاده‌ای با فلاش‌های مخصوص از لحظه انفجار بادکنک‌های رنگی پر از آب، توسط سوزن یا فشار دستان‌خود ثبت و به تصویر کشاند.

او با فرم‌های مختلفی که به نوع انجار بادکنک داده‌است، توانسته است،شاهکارهای عکاسی را شکار کند. فرم‌هایی چون؛ انفجار با سوزن، انفجار با فشار دست، انفجار با سوزن هم زمان با پرتاب به بالا، انفجار با دست هم زمان با رها کردن، بزرگ و کوچک کردن اندازه بادکنک و غیره.

لابراتور او حیاط خلوت خانه اش بود و برای این گرفتن این تصاویر زیبا او مجبور به کار در هنگام شب بود. یعنی با استفاده از تاریکی شب توانست نور‌های دلخواه خود را به کار گیرد.

این هنرمند برای گرفتن چنین نتایج زیبا و فوق‌العاده‌ای، از یک دوربین نیکون D200 استفاده کرده‌است. او سرعت شاتر دوربین خود را در یک چهل هزارم ثانیه تنظیم کرده‌بود.

سرعتی که همزمان با انتشار صدایی انفجار بادکنک عکس را بگیرد. تنظیم سرعتی که بتوان با آن از لحظه‌های حساس و زیبای انفجار بادکنکهای‌پر آب را شکار کرد.

 او برای این کار درون بادکنک‌ها را با آب پر کرده و بعضی از آنها را تا حدودی فریز کرده است تا بتواند جلوه‌های زیباتری ثبت کند. این هنرمند با مشکلات زیادی برای این نوع عکاسی مواجه بود.

در اشاره به آنها می‌گوید؛ تصور کنید، در طی ساعت‌ها کار طولانی من مکرر در حال خیس شدن بودم و تمامی فضا و ابزار در هر شات با آب بادکنک‌ها دوش می گرفتند.چه آشفته اوضاعی بود... و می خندد.

تجسم عکاسی در چنین شرایطی سخت به نظر می رسد، این طور نیست؟

http://www.telegraph.co.uk

 

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰