یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین:محققان در پی جستجوهای فراوان برای یافتن حشره‌ای که به "حشره پرموی وحشتناک" شهرت دارد این جاندار که یکی از کمیاب‌ترین و عجیب‌ترین حشرات جهان به شمار می‌رود را در کنیا یافتند

مورموتومیا هیرسوتا

در ابتدا محققان این حشره زرد رنگ را در سال 1933 و سپس در سال 1948 مشاهده کردند و از آن زمان به بعد دهها برنامه اکتشافی برای یافتن این جاندار در منطقه‌ای میان شهرهای "تیکا" و "گاریسا" انجام گرفته است.

دانشمندان می‌گویند این جاندار با طول یک سانتیمتر در ارتفاعات 20 متری صخره‌ها زندگی کرده و "مورموتومیا هیرسوتا" نام داشته و بیشتر به یک عنکبوت با پاهای پوشیده از مو شباهت دارد.

این حشره که از توانایی پرواز برخوردار نبوده و در فضولات خفاش‌ها زاد و ولد می‌کند، تنها می‌تواند در محیط‌های سرد و مرطوب زندگی کرده و دارای بال‌های نمایشی است که هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌کند از این رو جا به جایی چندانی نداشته و زیاد حرکت نمی‌کند. به گفته محققان مرکز مطالعات فیزیولوژی و اکولوژی حشرات در نایروبی، ظاهر این حشره محققان را در تعیین جایگاه این جاندار در خانواده حشرات گمراه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این حشره با وجود پاهای بلندی که دارد هرگز از شیوه سواری گرفتن از دیگر جانداران برای جا به جا شدن استفاده نمی‌کند و از این رو تنها حشره‌ای است که زیستگاه آن به صورت کامل در آفریقا محصور شده است.

کد خبر 122964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز