همشهری آنلاین: سامانه بارشی امروز در نوار غربی کشور فعال است که به تدریج در روز یکشنبه و دوشنبه گسترش بارش‌ها به مناطق نیمه غربی برخی از نقاط نواحی مرکزی و دامنه جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور می‌رسد.

 یک کارشناس سازمان هواشناسی به ایلنا، گفت: سامانه بارشی که از چند روز پیش به سمت کشور حرکت کرده است موجب می‌شودکه تهرانی‌ها از اواخر وقت فردا شاهد بارش بارانی باشند‌که تا روز دوشنبه ادامه دارد، گرچه این باران مختصص تهران نیست و با نفوذ این سامانه به کشور از میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می‌شود و بدین ترتیب هوای پاک در انتظار کشور ما است.

فریبا گودرزی در مورد وضعیت هوایی کشور طی چند روز آینده گفت: سامانه بارشی که از چند روز پیش به سمت کشور حرکت کرده است، امروز در نوار غربی کشور فعال است که به تدریج در روز یکشنبه و دوشنبه گسترش بارش‌ها به مناطق نیمه غربی برخی از نقاط نواحی مرکزی و دامنه جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور می‌رسد.

او ادامه داد: از بعدازظهر روز دوشنبه با توجه به اینکه در نوار غربی کشور از مقدار ابرها کاسته می‌شود دامنه فعالیت این سامانه به شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

گودرزی گفت: این سامانه با هوای سرد همراه بوده و با فعالیت آن دمای هوا در نواحی غربی کشور کاهش می‌یابدکه افت دما در روز دوشنبه در نیمه غربی و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور محسوس است.

او ادامه داد: طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به طور برف و در نواحی جنوبی همراه با رعد و برق است.

گودرزی متذکر شد: در 24 ساعت آینده در سواحل دریای خزر وزش باد و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود اما در تهران از اواخر وقت فردا بارندگی شروع می‌شود که تا روز دوشنبه ادامه دارد که در ارتفاعات بارش به صورت برف است.

او گفت: با نفوذ این سامانه به کشور از میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می‌شود و بدین ترتیب هوای پاک در انتظار کشور ما است.

به گزارش ایلنا حداکثر دمای هوای تهران امروز و فردا حداکثر 14 و حداقل 5 درجه است اما از پس فردا حداکثر هوای تهران 11 و حداقل 1 درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 122913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز