شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

ترجمه نسیبه رجبی: همه خانواده‌ها دارای برخی مشکلات ارتباطی هستند. این مشکلات می‌توانند مشکلات ساده ارتباط خانوادگی یا مشکلات پیچیده‌تری باشند.

طرح - خانواده

میزان پیچیدگی مشکلات خانوادگی در مورد برقرار کردن ارتباط اهمیتی ندارد، اما می‌تواند شناخت آنها را دشوار کند. شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی به‌دلیل پیچیدگی خانواده‌ها و ارتباطات آنها، بسیار دشوار است. هر کس به‌جز اعضای خانواده خود، با افراد دیگری هم در ارتباط است که آن ارتباطات پیوندهایی که با دیگر اعضای خانواده دارد را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت خانواده‌ها مانند تارهایی هستند که خود ما آنها را درست می‌کنیم. وجود مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی در همه خانواده‌ها امری طبیعی است؛ مهم نیست کجا زندگی می‌کنید یا سابقه خانوادگی شما چه بوده است.

شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی با بررسی اعضای خانواده و موقعیت آنها انجام می‌شود. هر یک از اعضای خانواده خواسته‌های متفاوت داشته و برحسب آن به افراد مختلفی نیاز دارند. هر کدام از آنها نسبت به دیگر اعضای خانواده توانایی خاصی دارند تا به‌طور متفاوتی عمل کنند. این ویژگی در میان خانواده‌ها و حتی اشخاص مختلف یک ویژگی معمول به حساب می‌آید. به هر حال، زمانی که همه اعضای خانواده خواسته‌های متفاوتی را در زمانی مشخص نیاز داشته باشند، برآورده کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود. وقتی نیازهای اعضای خانواده برآورده نمی‌شود، با این روش یعنی بررسی اعضای خانواده، را بیازمایید تا برای رفع بسیاری از مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی به یک سازماندهی مناسب برسید.راه دیگر برای شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی مهم، بررسی تفاوت رفتاری و شخصیتی هر کدام از اعضای خانواده است و ما باید از مقایسه آنها با هم خودداری کنیم.

ما همواره به‌دلیل خواسته‌ها و نیازهایی که ما را از دیگران مجزا می‌کند، با دیگران فرق داریم. تفاوت در خواسته‌ها امری پسندیده است اما این درست نیست که بیشتر اوقات تنها به این خاطر که با هم فامیل هستیم، مجبور باشیم همه را دوست داشته باشیم و اعمالی مشابه انجام دهیم. اعضای خانواده به این دلیل که هر یک چیزی متفاوت را به‌وجود می‌آورند، ارزشمندند. زمانی که اعضای خانواده به این باور که هر کدام موجودی منحصر به فرد هستند، برسند و سعی نکنند مثل دیگران باشند، مشکلات ارتباطات خانوادگی از بین می‌رود.

جست‌وجوی راه‌هایی برای شناخت مشکلات ارتباطات خانوادگی باعث خواهد شد تا آنچه شما را به اعضای خانواده پیوند می‌دهد را بیابید . ارتباطات خانوادگی را در وضعیت‌های نامطلوب و ناخوشایند بررسی کنید. بیشتر اوقات وجود یک مشکل در ارتباط خانوادگی به‌دلیل اینکه یکی از اعضای خانواده عضوی دیگر را نفی کرده است، آغاز ‌شود. جریحه‌دار کردن احساسات می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کرده و صدمه بیشتری به احساسات طرف مقابل وارد کند و خیلی زود مشکلات بزرگی را به‌وجود می‌آورد که نیاز به کمک گرفتن دارد. با درک احساسات دیگر اعضای خانواده، می‌توانید به مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی پی ببرید. هنگام بررسی چگونگی فعل و انفعالات خانواده با یکدیگر که درک مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی را شکل می‌دهد، نیاز به بررسی حسادت نیز به‌وجود می‌آید. حتی در خانواده‌ای که همیشه کودکان رفتاری مشابه دارند، حسادت وجود دارد. حسادت می‌تواند با موضوعاتی بسیار ساده مثل بزرگ‌تر بودن آب نبات کودکی دیگر آغاز شده و تبدیل به پیشی‌گرفتن کودکی در تحصیلات ‌شود.

حسادت باعث ایجاد مشکلات ارتباطات خانوادگی عدیده‌ای می‌شود که ممکن است به بزرگ‌ترها هم انتقال یابد. همانطور که هر کدام از اعضای خانواده با هم تفاوت دارند باید درک کنید که هر یک از آنها مسائل متفاوتی را دنبال می‌کنند. در برقراری ارتباط، به خصوص از نوع خانوادگی آن، برای حسادت جایگاهی وجود ندارد.فهم مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی بسیار دشوار است. وقتی 2نفر از هم متفاوت باشند 2خانواده نیز با هم فرق دارند. بسیاری از مشکلات مشابه ارتباطی می‌تواند در سراسر جهان برای هر خانواده‌ای پیش بیاید. برخی از این مشکلات در اینجا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، حال آنکه مشکلات زیادی وجود دارد که هنوز عنوان نشده است. برخی از بیشترین مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی سوءتفاهم‌هایی هستند که به خاطر باهم مقایسه‌کردن‌ها، منفی‌گرایی‌ها در مقابل اعضای خانواده و حسادت به دیگران، ادامه می‌یابند.

improvingyourworld.com

کد خبر 122899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز