یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون بین المللی آموزش اولیا گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد روابط خوب والدین بر سلامت جسمانی فرزندان تاثیرگذار است.

روابط خوب والدین

به گزارش واحد مرکزی خبر، مری کرولی در همایش ‌ خانواده، فرزندان و فضای مجازی  افزود : بررسی شرایط جسمانی کودکانی که روابط والدین آنان ضعیف بوده نشان می‌دهد میزان ابتلای همان کودکان در سن میانسالی به بیماری های خطرناک بیشتر است.

وی بر تاثیر آموزش بر والدین تاکید و اضافه کرد : مطالعات دیگری در این باره نشان می‌دهد به تناسب مراقبت‌های والدینی، خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک تا قبل از 35 سالگی، دو تا چهار برابر افزایش می‌یابد.

کرولی گفت: بر اساس پژوهشی که در انگلیس انجام شد از هر ده کودک یکی از اختلالات ذهنی رنج می برد به همین علت، توجه به آموزش والدین در کاهش این اختلالات بسیارموثر است.

وی عزت نفس را از جنبه‌های مهم شخصیت افراد دانست و افزود: مهمترین عامل تاثیر گذار بر عزت نفس کودکان، والدین است.

کرولی همچنین گفت: مطالعه‌ای رفتار افرادی که سال 1970 در یک هفته به دنیا آمده‌اند نشان داد 80 درصد بزه کاری و جرائم مربوط به کسانی است که در دوران کودکی مشکلات رفتاری داشته‌اند.

وی افزود: هزینه بزهکاری این افراد سالانه 60 میلیون پوند است درحالی که اگر به آنان آموزش اولیا داده شود، میزان هزینه آنان 50 درصد کاهش می‌یابد.

کرولی گفت: پژوهش دیگری در دانشکده کین کالج لندن نشان می دهد هزینه درمان اختلال رفتاری کسانی که مشکلات رفتاری داشته‌اند حدود 71 هزار پوند است درحالی که این میزان برای کودکان معمولی هفت پوند است.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد تاثیر تربیت فرزند در خانواده بسیار بیشتر از تربیت در مدارس است.

این همایش به مناسبت روز ملی خانواده و سالروز نزول سوره انسان در دانشگاه روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 122398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز