همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه سامانه جامع تسهیلات اعتباری سوخت، از ساعت 24 روز شنبه 13 آذرماه فعال می‌شود، گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه، تسریع در پرداخت این نوع تسهیلات به رانندگان بخش حمل و نقل است.

حسین هاشمی

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین هاشمی افزود: در این سامانه رانندگان می‌توانند از بانک عامل، میزان تسهیلات، درستی و نادرستی اطلاعات، شرایط پرداخت تسهیلات و آخرین بخشنامه مربوط به بانک‌ها آگاهی یابند.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نشانی این سامانه اینترنتی را www.yaranenavgan.ir اعلام کرد و افزود: طرح انتقاد و شکایت از شعبه بانک از دیگر مزایای این سامانه است.

هاشمی در ادامه گفت: تسهیلات اعتباری سوخت رانندگان بخش حمل و نقل، از این پس، بدون نیاز به ضامن پرداخت می‌شود.

وی افزود: طرح پرداخت اعتباری سوخت به رانندگان از دهم آبان، برای بیش از یک میلیون و هفت صد هزار نفر آغاز شده است.

هاشمی گفت: بر اساس مصوبه‌ای که معاون اول رئیس جمهور آن را در کارگروه حمل و نقل در هفتم آذر امضا کرد، تمامی بانک های عامل موظفند تسهیلات اعتباری سوخت رانندگان را فقط با دریافت مدارک معتبر خودرو و راننده پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 250 هزار نفر از رانندگان بخش حمل و نقل، از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، علت کندی روند اعطای این نوع تسهیلات را اصرار بانک‌ها بر اخذ ضامن معتبر دانست.

هاشمی همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از بانک‌های عامل افزود: در صورتی که مدیران این بانک‌ها تا یک هفته دیگر، اقدام به حل مشکلات رانندگان نکنند، مراتب از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی سقف این نوع تسهیلات بانکی را ده میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و با بازپرداخت 36 ماهه اعلام کرد.

هاشمی گفت: تمامی تسهیلات بانکی در کارت‌های اعتباری رانندگان منتقل می‌شود و همزمان این کارت‌ها در دو هزار و 200 جایگاه سوخت قابل استفاده است.

کد خبر 122264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز