گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان‌ها در تهران موجب افزایش وحدت و همدلی میان هموطنان می‌شود، گفت:

sistan

با پیش‌بینی‌های صورت گرفته درنظر داریم پس از برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان آذربایجان شرقی، برنامه‌های فرهنگی استان سیستان و بلوچستان را در تهران به اجرا درآوریم.سیدمحمدهادی ایازی در مورد برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان آذربایجان شرقی در فرهنگسرای خاوران اظهار کرد: هم‌اکنون خیلی از کشورها مانند ژاپن هفته فرهنگی استان‌ها را برگزار می‌کنند و ما نیز می‌توانیم این برنامه فرهنگی را در فرهنگسراهای تهران نظیر خاوران، بهمن و شفق برگزار کنیم.

وی افزود: برگزاری هفته فرهنگی استان‌ها اقدامی تجربه‌شده در خیلی از کشورها بوده و از آنجایی که شهر تهران به‌عنوان مینیاتوری از کل کشور محسوب می‌شود و شهروندان از هر قوم و با هر آداب و رسوم در آن زندگی می‌کنند، اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی استان‌ها می‌تواند اطلاعات بسیار مطلوبی در اختیارشان بگذارد و وحدت و همدلی آنها را افزایش دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها قبل از اینکه یک کرد، بلوچ، ترک یا عرب باشیم، ایرانی هستیم و اجرای برنامه هفته فرهنگی استان‌ها می‌تواند فرصتی مناسب برای شهروندان تهرانی محسوب شود تا با آداب و رسوم سایر قومیت‌های ایرانی بیش از پیش آشنا شوند. ایازی اضافه کرد: دستاوردهای هفته فرهنگی استان‌ها معرفی مناسب آداب و رسوم و مناطق گردشگری آنها بوده و علاوه بر آن، از مزیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز برخوردار است.

وی تاکید کرد: البته پیش‌بینی شده هفته فرهنگی تهران نیز در سایر استان‌های کشور برگزار شود. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با یادآوری این موضوع که در جلسه کمیسیون فرهنگی کلانشهرها از شهردار تهران درخواست پیگیری اقدامات لازم برای برگزاری هفته فرهنگی استان‌ها در تهران شد، تاکید کرد: شهرداری تهران نیز به‌طور جد پیگیری‌های لازم را در این زمینه به انجام می‌رساند و در همین راستا برنامه هفته فرهنگی استان‌ها در تهران تداوم خواهد داشت.

کد خبر 121519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز