همشهری‌‌آنلاین: رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت : تاکنون برای 88 فناوری نوین ساختمانی توسط این مرکز تادییه فنی صادر شده است

به گزارش وزارت مسکن و شهرسازی، دکتر سیدمحمود فاطمی عقدا در دومین همایش فناوری های نوین ساختمانی و صنعتی سازی‌، بخش مسکن و تامین آن را یکی از بخش‌های مهم که بطور مستقیم نقش اساسی در زندگی مردم دارد، دانست و گفت‌: آمارهای رسمی و غیررسمی، نیاز روزافزون کشور به ساخت مسکن را یادآوری می‌کند‌، از طرفی مسکن کالایی نیست که قابلیت وارد کردن از خارج از کشور و یا جابجایی در داخل را داشته باشد تا از این طریق بتوان کمبود عرضه آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: وزارت مسکن و شهرسازی در طرح مسکن مهر بر آن شد تا موضوع مسکن را در کشور حل کرده و آن را از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل نماید. بدین منظور لازم بود تا صنعتی‌سازی مسکن را به عنوان یک راهکار اصلی جهت دستیابی به این هدف مورد توجه قرار دهد.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساختمانی می‌تواند سرعت تولید را به نحو چشمگیری افزایش دهد ، تصریح کرد: روند تولید صنعتی ساختمان در شرایط ویژه و تحت کنترل و مدیریت فنی و مهندسی قرار دارد، لذا کیفیت محصول تولیدی قابل اطمینان بوده و در نهایت با کاهش هزینه‌های سربار و استفاده بهینه از مصالح ساختمانی، کاهش هزینه اجرای ساختمان را می‌توان انتظار داشت.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تاکنون، 88 فناوری نوین ساختمانی شامل سیستم‌های کامل ساختمانی، سیستم سازه‌ای، دیوارهای غیر باربر، سقف‌های سازه‌ای، مصالح نوین و زیر سیستم‌هایی نظیر ماشین آلات، ابزار آلات، تجهیزات تاسیساتی، و درب و پنجره‌ها را مورد ارزیابی و تایید قرار داده است، اظهار داشت: علاوه بر بالا بودن هزینه‌های ساخت و نگهداری مسکن ، بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، خود به تنهایی ضرورت صنعتی شدن در احداث مسکن را الزام‌آور می‌نماید، چرا که فقط با اعمال روشهای نوین ساختمانی است که می‌توان برای همیشه از نگرانی تخریب سازه‌ها بر اثر زلزله رهایی یافت.

گفتنی است در مراسم آغاز بکار دومین همایش فناوری های نوین ساختمانی ، سند ساماندهی صنعتی سازی ساختمان در کشور نیزتوسط وزیر مسکن و شهرسازی رونمایی شد.

کد خبر 121401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز