مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی اعلام کرد: دوازدهمین مانور زلزله ایران 8 آذر برگزار می‌شود.

مانور زلزله

محمدرضا مهدوی‌فر در گفت‌وگو با فارس گفت: مانورهای زلزله با هدف کاهش خطرپذیری زلزله از سال 75 در ایران شروع شدند. در همین سال این مانور به صورت آزمایشی در 5مهدکودک و مقطع ابتدایی برگزار شد.وی ادامه داد: در سال 76 دومین مانور آزمایشی در 2دبیرستان برگزار شد و برگزاری این مانورها را در مقاطع مختلف مورد آزمایش قرار دادیم.

ما در برگزاری این مانورها متوجه شدیم که اجرای این طرح در مهدکودک‌ها خیلی مؤثر نبود و جوابی را که می‌خواستیم، نگرفتیم.مهدوی‌فر افزود: سومین مانور آزمایشی را در سطح یک هزار و 59 دبیرستان در شهر تهران برگزار کردیم که این مانور تمام دبیرستان‌های تهران را پوشش داد.

بعد از این مانورها 4مانور آزمایشی دیگر هم با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی، سازمان صدا و سیما، کمیته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی سابق و جمعیت هلال احمر از سال 78 تا 81 انجام شد که در سطح دبیرستان‌های مختلف بود.وی گفت:‌ در تاریخ 27 اسفند 81 با توجه به موفقیتی که در مانورهای آزمایشی داشتیم،

تفاهمنامه‌ای بین وزارت علوم، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما و جمعیت هلال احمر امضا شد که بر اساس این تفاهمنامه مانور زلزله همه ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود.رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی افزود: از سال 82 مانور سراسری در تمام مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در کل کشور در حال انجام است. ما تاکنون در کشور 11مانور زلزله برگزار کرده‌ایم.

کد خبر 121375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز