همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از اعلام منابع آزمون دکتری به سازمان سنجش طی چند روز آینده خبر داد و گفت: پس از آن منابع از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

PHD

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری احتمالا در فروردین ماه سال 90 برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری نیز احتمالا در آذر ماه انجام می‌گیرد.
آزمون دکتری نیمه متمرکز در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، فنی مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم پایه برگزار می‌شود.
حسنی درباره نحوه برگزاری آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری، افزود: بر اساس آیین‌نامه مذکور در ابتدا یک آزمون سراسری کتبی برگزار و اسامی چند برابر ظرفیت به همراه سوابق تحصیلی داوطلبان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.
دانشگاه‌ها نیز سوابق تحصیلی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشجویان اعلام شده از سوی سنجش را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس نتایج نهایی خود را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند تا در نهایت اسامی نهایی قبول‌شدگان آزمون دکتری توسط سازمان سنجش اعلام ‌شود.
به گفته مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، دانشجویان می‌توانند برای شرکت در آزمون دکتری سه دانشگاه را انتخاب کنند. سازمان سنجش نیز چندین برابر ظرفیت را جهت مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌کند.
داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آیین نامه آزمون دکتری در سایت وزارت علوم به نشانی www.msrt.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 121142

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز