همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد شرکت داروسازی زانوداین (Xanodyne) روز جمعه 19 نوامبر موافقت کرد دو داروی مسکن، داروون و دارووست را به خاطر نگرانی‌ها در مورد خطرات قلبی آنها از بازار دارویی آمریکا خارج کند.

FDA

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بازار خارج کردن این داروها با نام ژنریک پروپوکسی‌فن شناخته می‌شوند، در سال 2009 در اروپا نیز پیشنهاد شده بود و این کار در اروپا نیز در حال انجام است.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: "این سازمان پس از دریافت‌ داده‌های بالینی جدید که نشان‌ می‌داد که این دارو بیماران در معرض ناهنجاری‌های بالقوه وخیم و حتی مرگبار ریتم قلب قرار می‌دهد، تصمیم گرفت پروپوکسی‌فن را از بازار خارج کند."

"در نتیجه این داده‌ها،‌ همراه با سایر اطلاعات‌، از جمله داده‌های جدید همه‌گیرشناختی، این سازمان نتیجه گرفت که خطرات این دارو از منافع آن بیشتر است."

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین اعلام تولیدکنندگان ژنریک دارو را در جریان تصمیم شرکت زانوداین قرار گرفته‌‌اند و آنها نیز تشویق شده‌اند که کار مشابهی را انجام دهند.

پروپوکسی‌فن یک داروی مسکن شبه‌افیونی است برای دردهای در حد ملایم تا متوسط به کار می‌رفته و از هنگام تایید برای اولین بار در سال 1957 بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا، در بازار دارویی این کشور در دسترس بوده است.

کد خبر 121082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز