همشهری آنلاین: دولت در راستای حفظ استانداردهای زیست محیطی و به منظور جلوگیری از آلودگی های صوتی، حد مجاز صدای موتورسیکلت‌های وارداتی مطابق با استاندارد اروپا را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شورای‌عالی حفاظت محیط ‌زیست در جلسه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست بنا به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و به استناد ماده (2) آیین‌نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی، حد مجاز صدای موتورسیکلت‌های وارداتی مطابق با استاندارد اروپا را تعیین کرد.

بر اساس این مصوبه، موتورسیکلت‌های وارداتی موتورسیکلت‌هایی می‌باشند که به صورت کامل ساخته شده (CBU) وارد می‌شوند.

بر این اساس ، حد مجاز صدای موتورسیکلت‌های تولید داخل با روش انجام آزمون بر مبنای استاندارد شماره (10282) مؤسسه مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با عنوان « موتور گازی و موتورسیکلت ـ سطح صدا» خواهدبود، تعیین می شود.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اعتبار ویژه دولت براى اجراى طرح هاى زیست محیطى استان تهران

در مصوبه دیگری هیات وزیران با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی و به منظور حمایت از اجرای این طرح ها، با اختصاص 10 میلیارد و 900 میلیون ریال به محیط زیست استان تهران موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و همکاری استانداری و با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به اختصاص مبلغ دو میلیارد ریال برای آموزش و تنویر افکار عمومی با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی از محل اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست و استان به نسبت مساوی طی سال های 1389 و 1390 اقدام کند.

همچنین مرکز تحقیقات زیست محیطی از محل اعتبارات استانی در سقف 500 متر مربع و تجهیز آن از محل اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست و ساختمان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های پاکدشت، ملارد و شهر قدس از محل اعتبارات استانی و تجهیز آنها از محل اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست طی سالهای 1389 و 1390 باید احداث شود.

هیات وزیران در ادامه این مصوبه، تعداد 30 ردیف پستی برای ایجاد ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان‌های قدس و پاکدشت با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اختصاص داد.

بر این اساس، مبلغ چهار میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه های محیط زیست استان و تامین هزینه‌های نگهداری و راهبری ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش و پایش آلودگی‌های آب، هوا و صوت از محل اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست و استان به نسبت مساوی طی سال های 1389 و 1390 اختصاص یافت.

همچنین سازمان حفاظت محیط زیست موظف است، نسبت به خرید شش دستگاه خودروی سواری و 10 دستگاه خودروی کمکدار صحرایی با مشارکت استان به نسبت مساوی و خرید یک دستگاه کامیون خاور از محل اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست و یک دستگاه لودر از محل اعتبارات استان طی سال های 1389 و 1390 اقدام کند.

احداث واحد محیط بانی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید از محل اعتبارات استان تهران تا سقف مبلغ هفتصد میلیون ریال و تجهیز آن از محل اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست تا سقف مبلغ دویست میلیون ریال و نظارت بر احداث مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی لار توسط بخش خصوصی با حفظ بنیان‌های زیست محیطی در منطقه گردشگری از دیگر وظایفی است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران به عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است.

همچنین بر اساس این مصوبه، مبلغ چهار میلیارد ریال برای تجهیز و ساماندهی مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران با اولویت راه اندازی شبکه پایش وحوش استان، طراحی و ساخت تابلوها و نماد‌های زیست محیطی و خرید و نصب دوربین‌های مدار بسته در مناطق یاد شده با مشارکت استان به نسبت مساوی طی سال های 1389 و 1390 اختصاص یافت.

سازمان حفاظت محیط زیست همچنین موظف است، غار رودافشان و تنگه واشی در فیروزکوه، دریاچه تار و هویر در دماوند را به عنوان آثار طبیعی ملی به ثبت برساند.

همچنین رفع پسماندهای ویژه استان تهران به شکل مطلوب با واگذاری اراضی مکانیابی شده(حلقه دره) به شهرداری ها و یا بخش خصوصی ذی صلاح با انجام هماهنگی لازم بین دستگاه های اجرایی استان توسط استانداری تا پایان سال 1390 از دیگر بخش هایی است که هیئت وزیران سازمان محیط زیست را به انجام آن مکلف کرده است.

این مصوبه نیز از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

 

کد خبر 120677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز