مدیرعامل ‌شرکت هواپیمایی هما با بیان اینکه تا قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قیمت بلیت هواپیما مجدد افزایش نمی‌یابد، گفت‌:

سفر خدمات

بعد از افزایش قیمت سوخت افزایش مجدد قیمت بلیت خواهیم داشت، البته در برنامه پنجم هم پیش‌بینی شد که در 3 سال اول برنامه، نرخ بلیت هواپیما به سمت آزاد‌سازی حرکت کند.

به گزارش فارس، فرهاد پرورش با تأکید بر اینکه این 30 درصد افزایش با احتساب نرخ فعلی سوخت که به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود صورت گرفته است، اضافه کرد: هر زمان موضوع آزاد‌سازی قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت سوخت تصویب شود، همسو با میزان افزایش نرخ سوخت، نرخ بلیت نیز افزایش پیدا می‌کند و تابع آن است. مدیرعامل هما تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است که در 3 سال اول برنامه، نرخ بلیت هواپیما به سمت آزاد‌سازی حرکت کند، همچنین نرخ سوخت نیز باید طی 3‌سال اول برنامه آزاد شود.

مدیرعامل شرکت هما با اشاره به نرخ بین‌المللی سوخت در فوب خلیج‌فارس، اظهار داشت: این رقم در حال حاضر با احتساب مالیات و هزینه نقل و انتقال، حدود هر لیتر 6500 ریال است که اگر به‌تدریج نرخ سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به قیمت مذکور برسد، به همین ترتیب نرخ بلیت نیز باید افزایش پیدا کند.

کد خبر 120639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز