گروه اقتصادی: وزیر بازرگانی اظهار کرد: ممکن است برخی بخواهند در زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها میلیاردر شوند اما من به همه آنها اعلام می‌کنم که افزایش بهمنی قیمت‌ها خواب آشفته‌ای است که تعبیر نخواهد شد.

 به‌گزارش فارس، مهدی غضنفری روز گذشته در همایش بررسی نقش اصناف در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: وقتی یارانه از کالا گرفته می‌شود، نخستین نگرانی‌ای که به‌وجود می‌آید وجود پدیده بهمنی افزایش قیمت‌هاست اما با بسته‌های حمایتی درنظر‌گرفته شده اصلاح قیمتی صورت می‌گیرد. وی افزود: بسته‌های حمایتی لازم برای تمامی حلقه‌ها درنظر گرفته شده است تا هیچ پدیده بهمنی به‌وجود نیاید و دولت به‌دنبال آن است تا با افزایش بهره‌وری مصرف انرژی را کاهش دهد.

غضنفری با اشاره به انتظارات وزارت بازرگانی از اصناف گفت: از تشکل‌های بالادستی اصناف انتظار داریم در هماهنگی با ادارات بازرگانی استان‌ها و استانداران آگاهی مستمر از برنامه‌ها و تصمیمات دولت را در دستور کار خود قرار دهند. وی تاکید کرد: واحدهای صنفی پایین دستی در سطح عمده و خرده‌فروشی ارتباط مستمری با مردم دارند و با توجه به حرف‌شنوی مردم از آنان باید مراقب باشند که انتشار خبرهای ساده درباره کمبود کالا حتی به شوخی نیز ممکن است به بروز مشکلاتی منجر شود.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی نیز در حاشیه این همایش با تکذیب پرداخت نکردن یارانه به خانوارهای بیش از 6 نفر گفت: این شایعه‌ای بیش نیست. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا فرزین افزود: براساس برنامه‌ریزی دولت، یارانه نقدی به تمام اعضای خانوارها، به هر تعداد که باشند پرداخت می‌شود.

به گفته او، اگر در مواردی خانوارها درباره دریافت نکردن یارانه متناسب با تعداد افراد خانوار، اعتراض دارند، مطمئن باشند که دولت به همه افراد خانوار یارانه خواهد داد و در فرصتی که در آینده داده‌‌می‌شود اصلاح لازم درباره خانوارها صورت می‌گیرد و یارانه فرد در حساب خانواده‌ها واریز می‌شود. سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی همچنین اظهار کرد: تاکنون حدود 17 میلیون خانوار برای دریافت نقدی یارانه‌ها ثبت نام کرده‌اند و قرار است تا 20 آبان ماه یارانه همه خانوارها به حساب‌ها واریز شود.

به گزارش مهر، معاون وزیر اقتصاد همچنین اظهار کرد: با بگیر و ببندها و افزایش تعداد بازرسان نمی‌توان بازار را کنترل کرد. به گفته او، نظارت‌های لازم باید انجام شود تا سودجویان و سوءاستفاده‌کنندگان نتوانند به اهداف خود دست یابند. معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: باید حواسمان به همه چیز باشد و کار را مدیریت کنیم تا خطرهای بی‌مورد را وارد مراحل اجرای قانون نکنیم.

گرانی را به گردن اصناف نیندازید

رئیس شورای اصناف کشور هم گفت: گرانی بازار را به گردن اصناف نیندازید، بلکه باید تولیدکنندگان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند. قاسم نوده فراهانی افزود: اصناف در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از دولت توقع دارند که اصناف را که در صف اول مجموعه هدفمند کردن یارانه‌ها قرار دارند، یاری دهند و حساب گرانی را از گرانفروشی جدا کنند.

فرصت جدید برای اعلام شماره حساب یارانه‌ها

وزیر رفاه و تامین اجتماعی از ایجاد فرصت دوباره برای سرپرستان خانواری که به هر دلیل نتوانسته‌اند شماره حساب خود را برای دریافت یارانه نقدی اعلام کنند، خبر داد. محصولی اظهار داشت: آذرماه فرصت دوباره‌ای به مردم داده می‌شود تا افرادی که برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده‌اند، تغییراتی در خانواده آنها ایجاد شده است یا بخواهند شماره حساب خود را تغییر دهند یا اصلاح کنند، در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 120377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز