همشهری‌آنلاین: وزیر مسکن وشهرسازی گفت: شرکتهای خارجی در طرح مسکن باید نیروی کار و عمده مصالح ساختمانی مورد نیازشان از داخل کشور تهیه کنند.

نیکزاد

به گزارش وزارت مسکن و شهرسازی مهندس نیکزاد با تاکید بر اینکه شرکتها و انبوه سازان داخلی همواره در اولویت برای ساخت واحدهای مسکونی مهر قراردارند از تمایل شرکتهای خارجی برای حضور در ساخت واحدهای مسکونی مهر خبر داد وتصریح کرد: این شرکتها در ساخت واحدهای مسکونی مهر هیچ شرایط ویژه ای برای خودشان نمی خواهند و این درحالی است که ما بر استفاده از نیروی کار ایرانی و عمده مصالح ساختمانی از ایران که در پروژه هایی آنها حضور دارند، تاکید می کنیم .

وی ایجاد اشتغال در داخل کشور را از اولویت های اساسی دولت برشمرد و افزود: شرکت های خارجی بسیاری برای ساخت واحدهای مسکونی مهر به ما مراجعه کرده‌اند که ما در راستای حفظ ایجاد اشتغال در درون کشور اقدام به عقد قرارداد نکرده ایم و اخیرا درشورای عالی مسکن نیز مصوب شد که به پیمانکاران خارجی تنها زمین برای ساخت واحدمسکونی داده می شود و حتی در مرحله اول نیز از تسهیلات بهره مند نحواهند شد بلکه خود آنها باید اقدام به اتمام واحد مسکونی کرده و بعد با قیمتی که مشخص شده است اقدام به فروش آن کنند.

مهندس نیکزاد با اشاره به اینکه هم اکنون شرکتهایی از کشورهای ترکیه، کره جنوبی و اسپانیا در حال ساخت واحدهای مسکونی در کشورمان هستند ادامه داد: در این میان کسانی هستند که قصد دارند روشها و فن آوری های نوین ساختمان سازی را در سایر کشورها واردایران کنند‌.

وزیر مسکن وشهرسازی از انبوه سازان و پیمانکاران داخلی خواست تا حضور هرچه بیشتری در روند ساخت واحدهای مسکونی مهر داشته باشند تا بازار اشتغال داخلی نیز به عنوان یکی از اولویت ها حفظ شود.

کد خبر 120093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز