چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: میان وعده سبب می‌شود که میزان گرسنگی فرد در هنگام خوردن وعده اصلی غذا به حداقل برسد و حرص و طمع خوردن را کاهش می‌دهد.

میان وعده

به گزارش ایسنا، در حالی که همواره توصیه می‌شود از مصرف تنقلات و میان وعده‌های ناسالم باید خودداری شود، اما کارشناسان تغذیه تاکید دارند که استفاده از میان وعده‌های مغذی و سالم در طول روز برای حفظ سلامت و تعادل جسمی و روانی ضروری است.

 مصرف میان وعده‌های ناسالم قبل از هر چیز سبب افزایش اندازه دور کمر می‌شود و پس از آن به تدریج سایر پیامدهای چربی دور شکم بر بدن ظاهر می‌شوند،‌ اما اگر از میان وعده‌های سالم و دارای ارزش غذایی استفاده شود، سلامت و تناسب روان و جسم فرد تامین خواهد شد، اما چرا مصرف میان وعده‌های سالم ضروری است؟

-  میان وعده‌های سالم برای کنترل میزان قند خون به ویژه‌ در افرادی که در این زمینه مشکل دارند، بسیار مفید است. این میان وعده‌ها با آزاد کردن جریان آرام کربوهیدرات‌ها به درون خون مقدار قند آن را کنترل می‌کنند.

-  با تامین منظم بدن با میان وعده‌های سالم در طول روز می‌توانید انرژی بدن خود را حفظ کنید و در نتیجه این امر به کنترل وزن شما کمک خواهد کرد. به طور خودکار با مصرف میان وعده‌های سالم، متابولیسم و جذب مواد غذایی در بدن بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این که وقتی خوردنی‌های سالم و مغذی مثل میوه‌ها، سالاد، ماست و غلات سبوس دار را جایگزین تنقلات ناسالم مثل چیپس و کلوچه و پفک می‌کنید، مقادیر بسیار زیادی از ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های ضروری به بدن شما خواهد رسید.

- این مواد معدنی نه تنها منابع مهمی از انرژی هستند، بلکه فیبر بدن را نیز تامین کرده و در پاکسازی آن موثر هستند. همچنین میان وعده غذایی سالم سبب تقویت سیستم‌ ایمنی بدن کودکان می‌شود.

کد خبر 119865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز