همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه روسیه در اظهاراتی خواستار شفاف سازی درباره طرح استقرار سپر موشکی ناتو در اروپا شد.

موشک

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، 'سرگئی لاوروف' گفت: روسیه امیدوار است پیش از پیوستن به طرح استقرار سامانه موشکی ناتو در اروپا، اطلاعات بیشتر و جامع تری در رابطه با این طرح دریافت کند.

وزیر امورخارجه روسیه خاطر نشان کرد: کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علاقه دارند روسیه به طرح موشکی این سازمان در اروپا بپیوندد اما مسکو امیدوار است بیش از نشست ناتو و روسیه که قرار است 20 نوامبر (29 آبان ماه) در لیسبون برگزار شود، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند.

لاوروف در نشست خبری مشترک با 'گیدو وستروله' همتای آلمانی خود، افزود: امیدوارم بتوانیم در این زمین تا بیش از نشست لیسبون به توافق هایی در زمینه تهدیدهای مشترک بالقوه دست یابیم.

وزیر امورخارجه آلمان نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که مسکو به طرح موشکی ناتو بپیوندد.

وی خاطر نشان کرد، 'دیویتری مدودیف' رییس جمهور روسیه در نشست لیسبون شرکت خواهد کرد و این موضوع اجازه می دهد روابط مسکو و ناتو عمیق تر شود.

وزیر امورخارجه آلمان پیش از دیدار با همتای روسی خود در مصاحبه با رادیو 'اکو' روسیه گفت: استقرار سامانه موشکی ناتو در اروپا، برنامه ای است که کامل به کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی تعلق دارد و از روسیه نیز درخواست شده است تا در این طرح همکاری و مشارکت نماید.

وزیر امورخارجه آلمان خاطر نشان کرد: نشست لیسبون فرصتی برای ارتقاء روابط روسیه و ناتو است.

بر پایه این گزارش، موضوع طرح دفاع ضد موشکی اروپا را آمریکا مطرح کرده است که مدت زیادی روابط مسکو و واشنگتن را تیره کرد.

کد خبر 119697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز