علی‌اصغر محمدی - خبرنگار اعزامی همشهری به مدینه منوره: در موسم حج امسال 2میلیون نفر زائر اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند که 103هزار نفر از آنان زائران ایرانی هستند.

حج

وزیر حج عربستان سعودی درباره موسم حج امسال اعلام کرد: حدود یک میلیون و 750هزار زائر از کشورهای مسلمان اعمال و فرایض حج را انجام می‌دهند و 250 هزار زائر از عربستان نیز به آنها ملحق می‌شوند.

به گزارش عرب نیوز، فواد‌بن عبدالسلام الفارسی در آیین کارگاه مدیریت جمعیت در جمرات منا گفت: عربستان سعودی قرار است پروژه‌های بیشتری برای رفاه حال زائران اجرا کند.وی اظهار کرد: این کارگاه با هدف تبادل تجارب و اطلاعات برای اطمینان خاطر از امنیت زائران در منا برگزار شده است.

کاروان جانبازان در مدینه

تا عصر دیروز حدود 42هزارنفر از زائران ایرانی بیت‌الله‌الحرام وارد عربستان سعودی شد‌ند که 21هزار زائر در مدینه منوره و 21هزار نفر نیز در مکه مکرمه هستند.همچنین دیروز کاروان 230نفره جانبازان سرافراز دفاع مقدس وارد مدینه منوره شد.سال گذشته نیز 190جانباز با کاروان ویژه جانبازان به حج‌تمتع اعزام شدند. همچنین سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران در حج تمتع امسال 6 هزار نفر اعلام شده‌است.

افراد دچار بیماری حاد به حج اعزام نشوند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از مرکز پزشکی مدینه گفت: اگر بیماری زائری در حدی باشد که نتواند اعمال حج را انجام دهد باید این موضوع در تهران بررسی شود.حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی‌عسکر افزود: با اعزام افرادی که دچار بیماری حاد هستند به عربستان، افزون بر اینکه مشکلاتی برای دیگر اعضای کاروان ایجاد می‌شود، مسائل بعدی نیز برای عوامل اجرایی و هیأت پزشکی بروز پیدا می‌کند.

به گفته سرپرست حجاج ایرانی، هنگامی که زائری از عربستان به ایران بازگردانده می‌شود سازمان حج باید برای حج سال آینده سهمیه‌ای برای یکی از بستگان درجه اول او در نظر بگیرد که این کار مشکلاتی ایجاد می‌کند.

کد خبر 119591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز