یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و کاهش 5 درجه‌ای دما در تهران خبر داد.

weather

 به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با استقرار سامانه بارشی بر روی کشور پیش‌بینی می‌شود که شاخه شمالی این سامانه بر روی مناطق شمالغرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز و به تدریج شمال شرق باعث رگبار و رعد و برق و وزش باد شده و شاخه جنوبی این سامانه مناطق غربی و بخشهایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار دهد.

 این وضعیت تا روز چهارشنبه برای مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت و با استقرار سامانه فوق بر روی کشور طی این چند روز کاهش دمایی حدود 10 تا 15 درجه برای نوار شمالی و 6 تا 10 درجه برای دیگر مناطق تحت تاثیر این سامانه پیش‌بینی می‌شود. از این رو بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.

 با استقرار سامانه سرد شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر بارشها در سواحل جنوبی دریای خزر بویژه سواحل غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 بر این اساس در روز دوشنبه آسمان تهران ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 5 درجه کاهش به 9 و 17 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری و بارش باران در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 14 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 119588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز