علی‌اصغر محمدی- خبرنگار اعزامی همشهری به مدینه منوره: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه زائران ایرانی تا 19آبان مصادف با 4ذیحجه وارد مکه مکرمه می‌شوند

حج

علی‌لیالی درباره مراحل اعزام زائران مدینه اول به مکه مکرمه اعلام کرد: از جمعه 7آبان‌ماه خروج نخستین گروه از زائران به سوی مکه مکرمه آغاز شده و تا 4ذیحجه همه زائران مدینه اول از این شهر خارج و وارد مکه مکرمه می‌شوند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده، برخلاف روزهای اول اعزام زائران که مشکلاتی بروز می‌کرد، اکنون روند خدمات رسانی به زائران در فرودگاه مدینه خوب است و مدت زمان تخلیه هر پرواز به یک ساعت کاهش یافته است.

پژوهشکده حج راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری از راه‌اندازی پژوهشکده حج و زیارت و تدوین نهایی سند توسعه حج خبر داد.محمد‌هادی فلاح‌زاده اعلام کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت حج و براساس شناسایی و جمع‌آوری سخنان و نظرات امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تدوین مراحل نهایی سند توسعه حج در حال انجام است.وی گفت: عملیات عمره و حج تمتع گستره وسیعی را در بر می‌گیرد و این امر نیازمند برنامه‌ریزی جامع و دقیقی است.

فلاح‌زاده افزود: سرپرستی حجاج دارای تشکیلات خاصی است که در امور فرهنگی مستقیما زیرنظر نماینده ولی فقیه انجام وظیفه می‌کند و در امور دیگری مانند هیأت پزشکی، حمل‌ونقل و... به‌طور غیرمستقیم بر امور اجرایی نظارت می‌شود.وی اظهار کرد: ساختار بعثه مقام معظم رهبری دگرگون شده و 5معاونت این تشکیلات به 3معاونت فرهنگی، معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت بین‌الملل کاهش یافته است.

فلاح‌زاده همچنین با اشاره به تشکیل پ‍‍ژوهشکده حج و زیارت در آینده گفت: حج دارای 3بعد حج‌گزاری، بین‌المللی و انتقال فرهنگ حج و زیارت به داخل کشور است که در 2 بخش بین‌الملل و انتقال فرهنگ حج به‌طور مستقیم و مستقل، کاری صورت نگرفته است.

کد خبر 119499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز