مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه ماده 22 و 23 لایحه حمایت از خانواده در جلسه سه شنبه شب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شد گفت: همچنین با حذف ماده 24 این لایحه سقف مهریه از قانون حذف شد.

فرهاد تجری در گفتگو مهر با بیان اینکه ماده 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده به دقت در کمیسیون قضائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت گفت: با تصویب ماده و 22 و تغییر جزئی در ماده 23 ، اعضای کمیسیون قضائی  موضوع مهریه متعارف و نامتعارف ماده 24 را از لایحه حمایت از خانواده حذف کردند.

 وی در مورد تغییرات به وجود آمده در قانون ازدواج مجدد گفت: اگر زن با ازدواج دوم مرد دچار عسر و حرج شود می‌تواند درخواست طلاق را به دادگاه ارائه کند.

  نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در مورد آخرین وضعیت لایحه آیین دادرسی دیوان عدالت اداری گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون قضائی به اتمام رسیده و در انتظار طرح در صحن علنی مجلس است که پس از تصویب ابتدا به صورت آزمایشی در دیوان عدالت اداری اجرا و در صورت موفقیت این قانون دائمی می‌شود.

 وی در مورد روند طرح لایحه جرم سیاسی گفت: تا کنون در مجلس هشتم لایحه‌ای به عنوان لایحه جرم سیاسی مطرح نشده است در حالی که در مجلس هفتم و مجلسهای قبلی این موضوع مورد بحث بوده است ولی متاسفانه هیچ مجلسی برنامه های در دست اقدام خود را به مجلس دیگری منتقل نمی‌کند.

کد خبر 119496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز