همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آموزش روزانه 400 موتورسوار در پایتخت گفت: موتورسوران آموزش دیده برچسب ویژه دریافت می‌کنند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور

 به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی امروز در اولین کلاس آموزش و توجیه موتورسواران شهر تهران که قرار است از امروز برای تمامی موتورسواران برگزار شود، با اشاره به شرایط نامساعد موتورسواران از لحاظ معیشت و شرایط زندگی و الزام آنها در استفاده از موتور به عنوان وسیله امرار معاش، خاطر نشان کرد: اصراری بر جلب موتورسواران بدون دلیل نداریم و خوب می‌دانیم که بسیاری از آنها تمکن مالی لازم را ندارند و حذف این وسیله از زندگیشان شرایط خود و خانواده‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 وی افزود: اینطور نیست که پلیس ایستاده باشد و تنها به فکر قرار گرفتن مردم در رنج و مشقت باشد، بلکه نگاه ما اجرای قانون است، چرا که مردم نیز از سوی دیگر از دست موتورسواران به ستوه آمده‌اند و رسیدگی به رفتار نامساعد موتورسواران جزو مطالبات مردم قرار گرفته است.

 بیشترین میزان نقص عضو مربوط به موتورسواران است

رحیمی با اشاره به حجم قابل توجه تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: 23 درصد تصادفات فوتی و 49 درصد تصادفات جرحی مربوط به موتورسواران است که یا خودشان و یا اطرافیانشان را در این حادثه درگیر می‌کنند و بیشترین میزان نقص عضو را در بین موتورسواران شاهد هستیم.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در مورد این قشر نه می‌توان برخورد را کاهش داد و یا متوقف کرد، چرا که پلیس به عنوان اجرای وظیفه خود نمی‌تواند برخورد نداشته باشد و نه می‌توان برخی از رفتارها و اعمال قانون‌ها را در مورد موتورسواران به طور کامل انجام داد، چرا که ما می‌دانیم موتورسواران از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند.

 وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد به دلیل رعایت نشدن قوانین و بی‌توجهی راکب موتور و یا وسیله نقلیه، عموما راکب خودرو و یا موتور و یا راننده را همانند فردی می‌دانیم که سلاح گرم با خودش حمل می‌کند، چرا که در نتیجه این بی‌توجهی‌ها یا خودکشی کرده و یا دیگران را دچار حادثه می‌کند.

 بسیاری از مهمانان خارجی رفتارهای موتورسواران را بسیار زشت ارزیابی می‌کنند

رحیمی با اشاره به ام‌القرا بودن شهر تهران به عنوان پایتخت که روزانه میزبان بسیاری از میهمانان خارجی است، اظهار کرد: وضعیت رانندگی و موتورسواری در تهران به عنوان پایتخت اسفبار است و بسیاری از مهمانان خارجی رفتارهای موتورسواران را بسیار زشت ارزیابی می‌کنند.

 رحیمی خطاب به موتورسواران حاضر در این جلسه با اشاره به حضور سه میلیون موتورسوار در شهر تهران خاطر نشان کرد: خود شما قضاوت کنید که اگر همه آنها بی‌انضباطی داشته باشند، در این شهر چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین خاطر نشان کرد: از امروز روزانه حداقل 400 موتورسوار برای آموزش و توجیه اعمال قانون به دفاتر راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کنند و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

 وی تصریح کرد: موتورسواران حاضر در این آموزش‌ها افرادی هستند که در روزهای گذشته به دلیل اعمال نکردن قوانین، موتورسیکلت آنها با گرفتن یک مدرک گواهینامه متوقف شده، اما به جای پارکینگ به دفاتر راهنمایی و رانندگی منتقل شده است تا در زمان پس گرفتن گواهینامه خود آموزش‌های لازم را اخذ کنند.

 در این مراسم موتورسواران ضمن قرائت هم زمان میثاق نامه مشترک برچسب‌هایی با عنوان «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» را روی موتورسیکلت‌های خود نصب کردند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خطاب به این موتورسواران گفت: نگران حرف‌هایی که داخل شهر به شما گفته می‌شود، نباشید چرا که روزی چند صد بار از همین حرف‌ها و ناسزاها و یا تیکه‌های نامتعارف به ماموران ما گفته می‌شود و من امیدوارم شما سفیران نظم و انضباط در شهر باشید.

 در این میثاق نامه مواردی نظیر استفاده از کلاه ایمنی، عدم ورود به خط ویژه و خیابان‌های ورود ممنوع، رعایت حقوق عابر پیاده و وارد نشدن به پیاده‌روها، عبور نکردن از چراغ‌های قرمز و یا پارک کردن مناسب موتورسیکلت در زمان توقف قید شده بود.

کد خبر 119489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز