خبرنگار اعزامی همشهری- علی‌اصغر محمدی: نخستین گروه از زائران ایرانی بیت‌الله‌الحرام در قالب 32کاروان شامل حدود 5 هزار نفر، شامگاه پنجشنبه پس از شرکت در دعای کمیل از مدینه منوره عازم مکه مکرمه شدند.

حج

بنابراین گزارش، این زائران که 29 مهر‌ماه وارد مدینه منوره شده بودند پس از اقامت یک‌هفته‌ای در این شهر،پس از برتن‌کردن لباس‌سفید و محرم‌شدن در مسجد شجره، با سر دادن ندای «لبیک‌اللهم لبیک، لبیک لاشریک لک لبیک ان‌الحمد و النعمه لک والملک لاشریک لک لبیک»، راهی مکه مکرمه شدند.این گروه پس از ورود به مکه مکرمه ابتدا عمره تمتع را به جا آورده و سپس در مناطق مختلف مسکونی مستقر شدند.

برگزاری مراسم دعای ندبه در مدینه منوره

پس از برگزاری مراسم روح‌بخش دعای کمیل، در نخستین ساعات صبح دیروز مراسم دعای ندبه نیز با حضور پر‌شور زائران حرم نبوی در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.افزون بر بعثه مقام معظم رهبری، مراسم دعای ندبه در سایر هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی نیز برگزار شد.

5هواپیمای امداد‌رسان در حج

امیر فیصل بن‌عبدالله، رئیس هیات هلال احمر عربستان، درباره طرح‌های هلال احمر در موسم حج امسال اعلام کرد: 18 مرکز امداد‌رسانی در مکه مکرمه، 21 مرکز در منا،27 مرکز در عرفات و مزدلفه و همچنین مرکز عملیات و مرکز تیم‌های موتورسیکلت راه‌اندازی می‌شود.

در طرح‌های هلال احمر عربستان همچنین تجهیز 5فروند هواپیما برای تقویت خدمات امداد‌رسانی پیش‌بینی شده‌است.به گفته وی، 74 پزشک در مراکز پزشکی مکه مکرمه و مشاعر، 20 تیم موتورسیکلت، 228 امداد‌رسان در مکه مکرمه، 293 امداد‌رسان در منا، 188 امداد‌رسان در عرفات و مزدلفه، 84 نفر در پشتیبانی و 176 نفر در حوزه عملیات مستقر می‌شوند.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی به نقل از بن‌عبدالله نوشت: تعداد خودروهای امداد‌رسانی شامل 70خودرو در مکه مکرمه، 102خودرو در منا، 71خودرو در عرفات و مزدلفه و 50خودروی پشتیبانی است.

کد خبر 119400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز