همشهری آنلاین: یونیوژن (Univision) اکنون پنجمین کانال تلویزیونی آمریکاست. این تنها اظهار نظر یکی از روسای شرکت‌های تلویزیونی بزرگ انگلیسی زبان در مورد کانال Unvision‌ بود

univision hq

آینده برای کانال تلویزیونی اسپانیایی زبان Unvision که امسال شاهد رشد دورقمی در رده بندی کانال‌های تلویزیونی آمریکا در یک فصل گذشته بوده‌است روشن به نظر می‌رسد.

 طبق آخرین سرشماری در آمریکا، جمعیت  اسپانیایی (هیسپانیک) این کشور از سال 2000 تاکنون 45 درصد افزایش داشته و اکنون به 50 میلیون نفر است. این حقیقت به علاوه کاهش بیننده‌های کانال‌های بزرگ‌تر انگلیسی زبان و همچنین قرار داد جدید Univision با شرکت مکزیکی Grupo Televisia برای تأمین بخش بزرگی از برنامه‌های این تلویزیون تا 10 سال آینده توضیح منطقی برای این موضوع است.

 هنوز هیچ کدام از شرکت‌های بزرگ تلویزیونی انگلیسی زبان در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. البته صحبت‌های پشت پرده بعضی از روسا و مدیران آن‌ها نشان می‌دهد تهدید Univision جدی گرفته شده‌است.

 تحلیل‌گران و شرکت‌های تحقیقاتی بازار رسانه پیش‌بینی می‌کنند این کانال می‌تواند در 7 سال آینده حتی بدون در نظر گرفتن افزایش جمعیت مخاطبان هیسپانیک، از تمام کانال‌های انگلیسی زبان جلو بزند.

استیون ولف پرریا، مدیر ارشد و مدیرعامل شرکت MV42 که وابسته به شرکت Publicis Groupo‌ است می‌گوید: "اینکه Univision بتواند در سه تا پنج سال آینده بدون در نظر گرفتن زبان، کانال اول تلویزیونی در آمریکا باشد کاملاً قابل تصور است."

به گفته وی تاکنون بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی از تبلیغ در کانال‌های اسپانیایی زبان خودداری می‌کردند ولی اکنون با انتشار آمار سرشماری‌های جمعیت نظر مدیران این شرکت‌ها تغییر خواهد کرد.

 برد ادگیت، مدیر تحقیقات شرکت Horizon Media هم موفقیت کانال Univision‌ را تأیید می‌کند: "به نظر می‌رسد Univision این فصل بتواند در چند شب هفته بیشترین مخاطب بین 18 تا 49 سال را به خود جذب کند. جمعه شب‌ها هم آن‌ها تقریباً پرمخاطب‌ترین کانال هستند."

 جو اووا، مدیرعامل Unvision اطمینان دارد که افزایش مخاطبین، عامل رشد این کانال در آینده خواهد شد. وی همچنین از امضای قرارداد با 55 محصول جدید برای تبلیغات خبر داد و گفت که ده‌ها میلیون دلار افزایش درآمد Univision دلیل کاهش درآمد کانال‌های انگلیسی زبان است که این روند در آینده سرعت بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 119311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز