دوشنبه 29 آبان 1396 | به روز شده: 1 ساعت و 16 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
پنجشنبه 29 مهر 1389 - 15:43:44 | کد مطلب: 118804 چاپ

تنوع در وعده‌های غذایی؛ کلید سلامتی

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس تاکید کردند: اگر رژیم غذایی متنوعی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبی از آنتی اکسیدان‌ها، غلات سبوس‌دار و اسیدهای چرب ضروری برای بدن باشد، می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مهم مثل دیابت، آلزایمر و بیماری‌های قلبی را کاهش دهید

 و در نتیجه طول عمر خود را تضمین کنید

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند: یک رژیم غذایی با این ویژگی‌ها می‌تواند میزان کلسترول خون را که عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی است تا یک سوم کاهش داده و تا حدود یک دهم از سطح فشار خون بکاهد.

به گزارش روزنامه‌ اکسپرس چاپ انگلیس، یک رژیم غذایی سالم و متنوع باید حاوی مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات و مغز خشکبار و نیز ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری و همچنین غلات سبوس‌دار باشد.

آنجلا دودن ـ متخصص تغذیه در انگلیس در این باره خاطرنشان کرد: کلید موفقیت در یک تغذیه کامل و سالم این است که  انواع مختلف خوراکی‌ها را به رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید.

وی تاکید کرد: این رژیم غذایی زمانی باعث سلامتی و تقویت بدن می‌شود که همه این مواد غذایی با هم مصرف شوند و فقط مصرف یکی از آن‌ها نمی‌تواند ریز مغذی‌های ضروری برای بدن را به میزان کافی تامین کند.[نشانه‌های عدم دریافت ریز مغذی‌ها]

 

در همین زمینه: