چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقریبا هر روز با اشخاصی مواجه می‌شویم که از احساس خستگی شکایت می‌کنند. اغلب اوقات این شکایت‌ها بعد از صرف ناهار بیشتر می‌شوند چرا که افراد احساس افت فیزیکی و احساسی بیشتری پیدا می‌کنند.

هویج

به گزارش ایسنا، متاسفانه زندگی پرتلاطم امروزی در واقع به بخش طبیعی از عمر انسان‌ها تبدیل شده و بنابراین بسیاری از مردم نمی‌توانند برای خستگی خود چاره مناسبی پیدا کنند.

طبق مقاله منتشر شده در شبکه خبری تورنتو نیوز، بنابراین همواره این چالش برای انسان وجود دارد که در عین حال که به حفظ سلامتی خود اهمیت می‌دهد، بتواند انرژی خود را نیز حفظ کند. هرچند با افزایش سن، این انرژی در هر حال کاهش می‌یابد اما راه‌هایی وجود دارد که بتوان روند این کاهش را کند کرد و انرژی حیاتی را در بدن ذخیره کرد.

 در این مقاله چند راه کار برای افزایش سطح انرژی بدن توصیه شده است. نخست این که مصرف موز و هندوانه توصیه می‌شود چون این دو میوه انرژی را به سرعت شیرینی‌های قندی احیا می‌کنند. در واقع موز حاوی قند بالایی است اما برخلاف قند مصنوعی، میوه‌های تازه می‌توانند املاح،‌ ویتامین‌ها و فیبر طبیعی را نیز به بدن برسانند که بسیار مفید هستند.

گزینه بعدی، مصرف هویج و سیب زمینی است. این دو خوردنی خوشمزه مثل اسنک‌های قندی می‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال برخلاف فست فودها و تنقلات مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می‌کنند که از جمله آنها ویتامین C , A و اسید فولیک و پتاسیم هستند.

خوردنی پرانرژی بعدی برشتوک و گندمک سبوس دار بوده است که حتی بدون افزودن شکر هم حاوی انرژی بالا است و جزو مواد غذایی مهم در فهرست صبحانه محسوب می‌شود. هم چنین برای حفظ انرژی بدن به نوشیدن آب توصیه می‌شود. اگر در روز بویژه در هوای گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشید، می‌توانید آبی را که از دست می‌دهید به خوبی تامین کنید تا ایجاد احساس تشنگی صبر نکنید چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعی کنید طبق عادت همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.

نکته پایانی و در عین حال مهم بعدی این است که وقتی به موقع استراحت کنید،‌ خود را آرام کنید، مدیتیشن کنید و تغذیه مناسب داشته باشید، فرصت آن را پیدا می‌کنید که درست از انرژی خود برداشت کنید. حفظ این تعادل نکته‌ای مهم در بهبود کیفیت زندگی، حفظ ایمنی و تعادل جسمی و روانی بدن است. توصیه می‌شود که روزی 20 تا 25 دقیقه مدیتیشن انجام دهید. مطمئن شوید که در شبانه روز کمتر از هفت ساعت نخوابید. هم چنین چرت 15 تا 20 دقیقه نیمروز را فراموش نکنید.

بعلاوه باید در روز دو نوبت 10 دقیقه‌ای حرکات کششی انجام دهید. این کار جریان خود را در بدن بهبود می‌بخشد. تمام این اقدامات مدیریت ذخیره انرژی نامیده می‌شوند که در حفظ انرژی بدن بسیار حائز اهمیت هستند.

کد خبر 118705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز