پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه رادیو و تلویزیون ملی ژاپن (NHK) اعلام کرد به زودی سریال تلویزیونی سامورایی پرطرفدارش، "رویومادن" ، را به همسایه‌های آسیایی‌اش صادر خواهد کرد.

samurai

به گزارش خبرگزاری فرانسه سریال "ریومادن" (افسانه ریوما) یک سریال یک ساله با پخش هفتگی بود که به زندگی ساکاماتو ریوما (1836-1867)، می‌پرداخت، جنگاوری که رهبرd انقلابی بود و به پایان دوره انزوای فئودالی ژاپن در قرن نوزدهم منجر شد،

شبکه رادیو و تلویزیون ملی ژاپن اعلام کرد نمایش این درام در ماه نوامبر در تایوان و در ابتدای سال آینده در کره جنوبی و تایلند آغاز خواهد شد.

همچنین قرار است این سریال در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ویتنام نیز به زودی به روی آنتن تلویزیون برود.

این سریال در ژاپن جمع عظیمی از تماشاگران  را به خود جلب کرده و باعث علاقه‌ای شدی به ریوما شده است، به طوری که تصویر او در روی مجلات بی شمار و پوسترهای تبلیغاتی برای محصولاتی بسیار گوناگون به چاپ رسیده است.

ماشارو فوکویا، ستاره این سریال که نقش ریوما را بازی می‌کند، در یک کنفرانس خبری گفت: "شاکاماتو ریوما یکی از مشهورترین چهره‌‌های تاریخ ژاپن است که بسیاری از مردم ژاپن برای او احترام بسیاری قائل هستند."

"به نظر من این سریال علاقه مردم در کشورهای خارجی را نیز جلب خواهد چرا که نشان می‌دهد ریوما علیرغم شکست و فقدان‌های بسیار در زندگی، چقدر به ادامه راهش متعهد بود."

ساکاماتو به خاطر کمک به جلوگیری از یک جنگ داخلی بزرگ در میانه دهه 1800 در ژاپن تحت فشار کشورهای خارجی قرار داشت، در این کشور مورد احترام است. او رهبران نظامی "توکاگاوا شوگونیت" را وادار کرد قدرت سیاسی را به امپراتور باز گردانند.

این اقدام راه برای به قدرت رسیدن دولت "میجی" گشود که پس از 256 سال انزوای ژاپن از دنیای خارج در عصر "ادو"، این کشور را وارد عصر مدرن کرد.

کد خبر 118402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز