مدیرکل امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور از صدور شناسنامه‌های جدید در 9‌صفحه در قطع گذرنامه‌ای خبر داد و گفت: شناسنامه‌های جدید تنها برای افراد بالای 15‌سالی که شناسنامه خود را گم کرده‌اند یا باید تغییری در شناسنامه‌شان ایجاد شود صادر می‌شود.

سه جلد

محسن اسماعیلی با اعلام اینکه صدور شناسنامه‌های جدید از ابتدای دی‌ماه آغاز می‌شود، افزود: این شناسنامه‌ها براساس تکنولوژی جدید چاپ خواهند شد و اشتباهات معمول گذشته در آن تکرار نمی‌شود. وی ادامه داد: شناسنامه جدید همچون گذشته دستی نخواهد بود و با یک فونت مشترک در کل کشور تایپ خواهد شد و دیگر خطای خطی و نوشتاری در آنها وجود نخواهد داشت ضمن اینکه عکس فرد نیز به شکل دستی الصاق نمی‌شود و دیجیتال چاپ خواهد شد.

اسماعیلی درباره ضریب امنیتی شناسنامه‌های جدید نیز گفت: کاغذ این شناسنامه‌ها برای نخستین بار در کارخانه تکاب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تولید شده و صفحه اول شناسنامه دارای لامینیت و هولوگرام خواهد بود که موجب عدم‌تخریب در طول زمان و جعل آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه صدور شناسنامه‌های جدید 2هزار تومان است ، افزود: درصورت گم‌شدن شناسنامه برای بار اول 10‌هزار تومان و برای بار دوم 20‌هزار تومان دریافت خواهد شد.

کد خبر 117758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز