همشهری آنلاین: شرکت توشیبا می‌گوید راه حلی برای تماشاگرانی دارد که به تلویزیون سه‌بعدی علاقه دارند، اما عینک‌های مخصوص تماشا ناراحت‌شان می‌کند.

3d tv

به گزارش آسوشیتدپرس این شرکت مستقر در توکیو روز دوشنبه 4 اکتبر اولین تلویزیون سه بعدی LED (صفحه کریستال مایع) بدون نیاز به عینک مخصوص- یکی از بزرگترین نارضایی‌های تماشاگران از این تکنولوژی- را ارائه کرد.

توشییا این تلویزیون‌ها را برای "استفاده شخصی" توصیف کرد. اینکه مصرف‌کنندگان از این تلویزیون سه‌بعدی جدید استقبال می‌کنند یا نه نیاز به گذشت زمان دارد.

بسیاری از تماشاگران ممکن است به خاطر این مسئله که برای دیدن تصاویر سه‌بعدی در این تلویزیون باید خیلی نزدیک به صفحه آن بنشینند و همچنین قیمت بالای آن گرایشی به خرید آن نشان ندهند.

شرکت‌های الکترونیک و سرگرمی در سراسر دنیا بر روی تکنولوژی سه‌بعدی به عنوان عاملی برای شکوفایی بازار تلویزیون، فیلم و بازی‌های ویدئویی حساب می‌کنند. اغلب تلویزیون‌های سه‌بعدی موجود در بازار برای اینکه تصاویر جداگانه به هر چشم بفرستند، تا احساس عمق سه‌بعدی ایجاد شود،‌ به تماشا با عینک‌های مخصوص نیاز دارند.

توشیبا در این تلویزیون سه‌بعدی جدید از یک "غلاف شبکه‌ای قائم" استفاده می‌کند که شامل آرایه‌ای از لنزهای کوچک می‌شود که نور را از صفحه نمایش به 9 نقطه در جلوی تلویزیون می‌فرستد.

اگر تماشاگر در منطقه مطلوب برای دید قرار داشته باشد، مغز این نقاط را به صورت یک تصویر سه‌بعدی منفرد تلفیق می‌کند.

توشیبا در اعلامیه‌ای گفت: "نتیجه این شیوه دیدن تصاویر سه‌بعدی با کیفیت بالا با هر زاویه دید در منطقه مطلوب تماشا است."

توشیبا این تلویزیون را در دو اندازه 12 اینچی و 20 اینچی عرضه خواهد کرد که برای استفاده شخصی طراحی شده است.

این تکنولوژی هنوز آن قدر پیشرفته نیست که بتوان از آن در صفحه‌های نمایش بزرگتر استفاده کرد. فاصله تماشای پیشنهاد شده برای مدل 20 اینچ 80 سانتی‌متر و برای مدل 12 اینچی 65 سانتی‌متر است.

به گفته توشیبا فروش این تلویزیون در اواخر ماه دسامبر در ژاپن آغاز خواهد شد. قیمت تلویزیون 12 اینچی 120000 ین (1400 دلار) و قیمت تلویزیون 20 اینچی 2 برابر این مقدار خواهد بود.

کد خبر 117566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز