همشهری آنلاین: شازده کوچولوی آنتوان سن دو اگزوپری، پس از ناکام ماندن طرح شرکت والت‌ دیسنی و سایر شرکت‌ها برای تولید فیلم بر اساس آن، نهایتا در فرانسه روی پرده تلویزیون ظاهر می‌شود

little prince

به گزارش خبرگزاری فرانسه سریال انیمیشن 52 قسمتی شازده کوچولو قرار است در 80 کشور به نمایش در آید و تلویزیون فرانسه برای اولین بار در ایام کریسمس آن را به نمایش در خواهد آورد.

شازده کوچولو، پروفروش‌ترین کتاب فرانسوی تا به حال، نوشته آنتوان سن اگزوپری خلبان و نویسنده فرانسوی، برای اولین بار در به زبان انگلیسی در سال 1943 و سه سال بعد به زبان فرانسه منتشر شد.

این انیمیشن با نام "بی‌درنگ به من بنویسید که او برگشته" که نامش را از آخرین کلمات این ادیسه فضایی می‌گیرد، سفر قهرمان کوچولو را به 24 سیاره برای نجات جهان از یک مار به تصویر می‌کشد.

این سریال در سراسر دنیا از استرالیا تا ژاپن - کشوری که موزه شازده کوچولوی آن سالانه 400000 بازدیدکننده دارد- به نمایش درخواهد آمد.

بیش از 134 میلیون نسخه این کتاب شاعرانه و فلسفی در سراسر جهان به فروش رسیده و کتاب به 220 زبان و لهجه ترجمه شده است.

آلکساندر دو لا پاتلیه، یکی از دو نویسنده این سریال می‌گوید: "اقتباس از شازده کوچولو بسیار مشکل بوده است، زیرا شازده کوچولو کتابی کوچک و در عین حال یک جعبه پاندورا - جعبه افسانه‌ای که با باز شدن در آن همه چیز بیرون می‌ریزد - است، کتابی بسیار ساده و بسیار ژرف."

این سریال به جای اینکه سبک ساده کتاب را دنبال کند، شازده کوچولو را نشان می‌دهد که از صفحه چاپی کتاب بیرون آمده و به درون جهانی تصنعی افتاده است، روایتی که برای کودکان قرن بیست و یکم قابل‌درک‌تر است.

و در حالیکه داستان اصلی بوسیله یک راوی بزرگسال بیان می‌شود،‌ در این سریال داستان را خود شازده کوچولو روایت می‌کند.

به گفته آتون سومانش، تهیه‌کننده سریال، وارثان سن اگزوپری ،‌که به طور اسرارآمیزی در جریان یکی سفر هوایی اکتشافی در سال 1944 ناپدید شد و چاپ کتابش را به زبان فرانسه ندید، می‌خواستند "پیام شازده کوچولو از طریق رسانه‌های جدید با زبانی متفاوت به کودکان قرن بیست و یکم برسد."

فرانسوا دو آگای که نماینده وارثان سن اگزوپری است، می‌گوید والت دیسنی سعی کرد شازده کوچولو را به صورت انیمیشن در آورد، اما نتیجه "سطحی و ملال‌آور بود".

او می ‌گوید: "ما نیاز به راه‌حلی داشتیم که شازده کوچولو را از کتاب بیرون بیاوریم و در عین حال روح کتاب را حفظ کنیم"، و می‌افزاید که موافقت وارثان سن اگزوپری با مشاهده اولین تصاویر سریال جلب شد.

شازده کوچولو در این سریال به صورت سه‌بعدی الگوسازی شده است، چشم‌هایش درشت‌تر و به رنگ آبی است. روباه به همراه بذله‌گو و گاهی بدعنق او بدل شده است و مار هم طنز تلخی دارد.

به گفته دو آگای شخصیت شازده کوچولو در این سریال رومانتیک و مدرن است؛ نزدیکی او به طبیعت پرورانده می‌شود،‌ و او را به "سفیر توسعه پایدار"‌ بدل می‌کند.

به گفته این تهیه‌کننده این روایت، بر خلاف روایت اصلی در سال 1946 است که در آن درختان بابوآب در یکی از چند سیاره کتاب ظاهرا بیانگر توتالیتاریسم (خودکامگی) هستند

بیش از 450 نفر به مدت سه سال بر روی این طرح کار کرده‌اند و بودجه آن بیش از 180 میلیون یورو (25 میلیون دلار) بوده است.

شازده؛ کوچولو نیست، بزرگ است

حراج دست‌نوشته‌های نویسنده خالق شازده کوچولو

کد خبر 117352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز