گروه ادب و هنر: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جشنواره بزرگ طنز مکتوب، یکشنبه، در سالن اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با شب شعر ماهانه «در حلقه رندان» و با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان برپا شد، برگزیدگان این جشنواره، ضمن دریافت جوایز خود، آثار برگزیده را نیز قرائت کردند. اسامی برگزیدگان به این شرح است:

شعر: 1 – سعید سلیمان‌پور2 – جواد زهتاب3 – مصطفی حسن‌زاده + فریبا صفری

بخش نثر:1 – عبدالله مقدمی2 – عباس قدیرمحسنی3 – مهدی فرج‌اللهی

داستان کوتاه:1 – یوسف داوودی2 – علی مهر3 – منصور تبریزی

فیلم‌نامه:1 – یوسف داوودی2 – ناهید نوری3 – باران قلعه

بخش ویژه:(انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست)
1 – شعر: عباس احمدی2 – نثر: حسن ایلالی 3 - داستان: مهدی بشارتی4 – فیلم‌نامه: احسان مجتهدی

جایزه نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب، پنج، چهار و سه سکه بهار آزادی و جایزه هر یک از چهار برگزیده بخش ویژه نیز، پنج سکه تعیین شده بود.

علاوه بر اسامی، در بخشی از بیانیه داوران نخستین جشنواره طنز مکتوب آمده است: «آنچه موجب شادمانی است، علاوه بر کیفیت آثار، فضایی است که هر مخاطب منصفی را به تحسین وامی‌دارد. امروزه می‌توان به جرأت گفت طنزپردازان جوان از احساسات سطحی و خام، گذر کرده‌اند و از منظری عمیق‌تر به مسایل پیرامون خود می‌نگرند. اگر چنین اتفاق خجسته‌ای را جدی بگیریم و همین چند هنرمند مستعد و جوان را بی‌پایگاه رها نکنیم، به زودی شاهد فصلی نو و با شکوه در این عرصه خواهیم بود.»

تجلیل از زنده‌یاد عمران صلاحی که با اهدای لوح تقدیر و سکه به خانواده او همراه بود و اجرای نمایش و موسیقی طنز از دیگر بخش‌های اختتامیه دیروز محسوب می‌شد، اما از جمله بهترین ویژگی‌های نخستین جشنواره طنز مکتوب، برگزاری کارگاه‌های موضوعی در صبح دو روز برگزاری جشنواره بود.

در واقع مسئولان این جشنواره به اهدای چند سکه به چند برگزیده در رشته‌های چهارگانه‌شان اکتفا نکرده و صبح دو روز دوم و سوم ماه جاری را به برگزاری کارگاه اختصاص دادند.

در این کارگاه‌ها، داوود امیریان با موضوع «شیوه‌های خاطره‌نویسی طنز»، سید عبدالرضا موسوی با موضوع «قالب‌های طنز کهن فارسی» و شهرام شکیبا درباره «طنز و خطوط قرمز» صبح روز اول جشنواره برای علاقه‌مندان سخنرانی کردند.

 همچنین صبح دیروز در دومین روز از جشنواره طنز مکتوب، منوچهر احترامی و یوسفعلی میرشکاک به ترتیب درباره «داستان طنز» و «چگونه طنز می‌نویسیم» سخنرانی کردند.

کد خبر 11733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز