همشهری آنلاین: نخستین سامانه پرداخت بهای سوخت با کارت هوشمند سوخت، به صورت آفلاین، با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملت به عنوان بانک مجری این طرح، در یکی از جایگاه های تهران به بهره برداری رسید.

سوخت

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، با استفاده از این سامانه، حتی اگر امکان برقراری ارتباط از جایگاه‌های سوختگیری با بانک‌ها فراهم نباشد، می‌توان بهای سوخت را به صورت غیرنقدی پرداخت کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در مراسم بهره برداری از این سامانه، آن را گامی مهم در اجرای مصوبه کارگروه طرح تحول اقتصادی، در فراهم شدن پرداخت غیرنقدی بهای سوخت در همه 2800 جایگاه سوختگیری کشور دانست و گفت: تا ماه آینده، بسیاری از جایگاه‌های کشور، به این سامانه مجهز خواهد شد.

علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت نیز با تأکید بر آمادگی این بانک، برای فراهم کردن شرایط پرداخت غیرنقدی بهای سوخت در همه جایگاه های کشور گفت: در روش جدید، دارندگان کارت سوخت باید با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت و یا مراجعه به پایانه های فروشی که در جایگاه‌ها نصب شده است با کارت بانکی خود که عضو شبکه شتاب است، مبلغی را به کارت سوخت خود منتقل کنند که از آن به عنوان کیف پول یاد می‌شود.

وی افزود: از آن به بعد، دارندگان کارت سوخت می‌توانند بهای سوخت خود را از طریق کارت سوخت و بدون نیاز به حمل فیزیکی پول پرداخت و رسید دریافت کنند.

مدیرعامل بانک ملت گفت: روی تلمبه ها، صفحه نمایشی تعبیه است که افرادی که قصد دارند بهای سوخت خود را از این طریق پرداخت کنند،‌ گزینه کیف پول را انتخاب می‌کنند و دستگاه بلافاصله مبلغ سوخت را از حساب آنها کسر می‌کند.

وی افزود: پیشتر در 1250 جایگاه امکان پرداخت بهای سوخت به صورت آنلاین (ارتباط تلمبه با کارت بانکی عضو شتاب) فراهم بود.

دیواندری در پایان گفت: تا ماه آینده، همه جایگاه‌ها به سامانه پرداخت غیرنقدی بهای سوخت مجهز خواهد شد.

کد خبر 117280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز