مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شیکاگو (Chicago) زادگاه آسمانخراش‌های مدرن است. شیکاگو نام شهری در ایالت ایلینوی کشور امریکا در کنار دریاچه میشیگان است که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد

Chicago

در شیکاگو به میزان زیادی باد می وزد که ازاین حیث به Windy City معروف است. در فصول سرد سال وزش باد بر میزان سوز سرما می‌فزاید. علاوه بر اتوبوس، شهر دارای سیستم حمل و نقل مترو نیز هست.

در سال ۱۸۸۵ که شیکاگو در آمریکا اولین ساختمان بلندمرتبه استوار خودش را ساخت، تصور این‌که خیلی زود نسل این‌گونه از ساختمان‌های بلند زیاد شود و دیگر کسی حتی به فکر اولین ساختمانهای بنا شده در شیکاگو نیفتد چندان عجیب نبود.

آن روز بلندترین بنا در دنیا در شیکاگو پی‌ریزی شد که اولین مثال از یک فرم جدید مهندسی در جهان بود و خیلی زود این شیوه مدرن ساختمان‌سازی تقریباً چهره تمام شهرهای دنیا را دگرگون کرد.

شیکاگو ۱۷ ساختمان بلندتر از ۲۰۰ متر دارد که سه‌تای آنها جزو ۲۰ ساختمان بلند دنیا و بلندترین در آمریکای شمالی هستند. شیکاگو شهر آسمانخراش‌هاست و در آن عالی‌ترین نمونه‌های آسمانخراش‌های مدرن با معماری خیره کننده دیده می‌شود.

 این شهر با جمعیتی در حدود ۸.۵ میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است و وجود ساختمان‌های مختلف به آن جلوه‌ای شگفت‌انگیز داده است.

از مراکز دانشگاهی این شهر میتوان انستیتوی تکنولوژی ایلینوی، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه ایلینوی در شیکاگو را نام برد.

آزمایشگاه ملی آرگون و مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو نیز در این شهر قرار دارند.

آخرین بروزرسانی  Jul ۲, ۲۰۲۳ - یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲

کد خبر 11717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز