همشهری‌آنلاین: پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان مفید باشند.

پیرمرد

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافتند که ویدیوگیم درمانی (videogame therapy) می‌توانند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان که در اصطلاح پزشکی به آن تار بینی گفته می‌شود نقش موثری ایفا کنند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان مفید باشند.

این محققان با تحقیق بر روی 20 فرد در سنین بین 20 تا 60 سال دارای نقص تنبلی چشم نشان دادند که پس از 40 ساعت درمان با بازی‌های ویدیویی (دو ساعت برای هر بار در یک دوره یکماهه) به میزان 30 درصد قدرت تیزبینی آنها افزایش یافت در برخی موارد درک عمق دیداری نیز بهبود یافت.

تاربینی موجب کاهش دید در چشم می شود این بیماری به ویژه در کودکان بسیار شایع است و با تشخیص به موقع می تواند با پانسمان چشمی که بهتر می بیند به طورموفقیت آمیزی درمان شود در حقیقت با پانسمان چشم سالم، چشم تنبل برای بهتر دیدن تحریک می شود.

این درحالی است که در بزرگسالان گزینه‌های درمانی کمی وجود دارند اکنون این محققان نشان دادند که ‌ویدیوگیم درمانی‌ می‌تواند به یک گزینه مناسب برای بهبود این نقص بینایی تبدیل شود.

براساس گزارش مدیسین نت، در این تحقیقات، دانشمندان آمریکایی چشم پرکار شرکت کنندگان را پانسمان کردند و سپس از آنها خواستند که با یک بازی ویدیویی که در آن بازیکن باید به یک هدف ضربه می زد و یا بازی که در آن باید اشیا را می ساخت بازی کنند.

در هر دو مورد این بازیها، پس از 40 ساعت تمرین، یک افزایش 30 درصدی در تیزبینی شرکت کنندگان مشاهده شد.

کد خبر 117089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز