همشهری آنلاین: در پی برگزاری و آغاز دومین جشنواره مطالعات قرآنی دانشجویان کشور، گروه اندیشه و علم خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) از نیمه دوم مهرماه تا پایان آذرماه سال جاری، 10 نشست تخصصی با رویکرد پاسخ به شبهات قرآنی و اعتقادی برگزار می‌کند

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «جشنواره مطالعات قرآنی» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن و مراکز آموزش عالی کشور، در طی ماه‌های آبان و آذر سال جاری برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، یکی از بخش‌های این جشنواره برگزاری نشست‌های تخصصی با رویکرد پاسخ‌گویی به شبهات است که متولی این امر گروه اندیشه و علم خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) است.

این گزارش حاکی است، در پی برگزاری هرچه بهتر این برنامه، گروه اندیشه و علم خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) از نیمه دوم مهرماه تا پایان آذرماه سال جاری 10 نشست تخصصی را با حضور حداقل دو استاد صاحب‌نظر در هر نشست در دستور کار دارد.

کلیات موضوع این نشست‌ها از کتاب «عقاید امامیه» تألیف آیت‌الله العظمی سبحانی احصاء شده است و در مجموع موضوعات اصلی این نشست‌ها عبارتند از: راه‌های شناخت اسلام، جبر و اختیار، اخلاق، توحید، نبوت، مدیریت جهانی اسلام، امام و امامت، اصناف الناس، معاد و اجتهاد و فقه.

یادآور می‌شود، این نشست‌ها با رویکرد پاسخ به شبهات بوده و دانشجویان با حضور در این سلسله نشست‌ها می‌توانند جدیدترین شبهات را در موضوعات یاد شده ارائه دهند و پاسخ خود را از اساتید حاضر در جلسه جویا شوند. 

کد خبر 116779
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز