همشهری آنلاین: بزرگترین نیروگاه بادی ساحلی جهان روز پنجشنبه 23 سپتامبر در جنوب‌شرقی انگلیس، به عنوان بخشی از تلاش این کشور برای تقویت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گشایش یافت

wind farm

به گزارش آسوشیتدپرس شرکت انرژی سوئدی واتنفال (Vattenfall) که این نیروگاه بادی را ساخته‌است، گفت 100 توربین بادی که در ساحل تانت نصب شده‌اند،‌ در اوج سرعت خود،‌ می‌توانند برق کافی برای نیازهای بیش از 200000 خانه را فراهم کنند.

این نیروگاه بزرگ که در ساحل دریای شمال،‌ در فاصله 12 کیلومتری خط ساحلی درون دریا، ساخته شده است، باعث تقویت تولید انرژی‌ تجدیدپذیر در انگلیس می‌شود که در حال حاضر بوسیله توربین‌های بادی روی ساحل و نزدیک خط ساحل در دریا تولید می‌شوند.

کربس هون،‌ وزیر انرژی بریتانیا گفت این کشور با افتتاح نیروگاه بادی تانت، اکنون توانایی تولید 5 گیگاوات انرژی برق بادی را دارد که - که حدود میزان انرژی مورد نیاز برای همه خانه‌های اسکاتلند است.

بریتانیا تنها سه درصد از انرژی مصرفی‌اش را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌‌کند، اما هدف این است که این میزان تا سال 2020 به 15 درصد برسد. بریتانیا در میان 27 کشور اتحادیه اروپا از لحاظ اقدامات برای تولید انرژی سبز در رده بیست و پنجم قرار دارد.

renewable energy2


هر کدام توربین‌های نیروگاه تانت 115 متر درازا دارند و محل نصب آن وسعت در حد 4000 میدان فوتبال را می‌پوشاند.

شرکت واتنفال گفت این نیروگاه جدید در حداکثر ظرفیتش می‌تواند 300 مگاوات انرژی تولید کند، گرچه منتقدان یادآور می‌شوند که خروجی برق تولید شده از نیروگاه بادی ممکن است نوسانی و متغیر باشد. این شرکت گفت انتظار دارد این نیروگاه دست کم برای 25 سال کار کند.

گروه زیست‌محیطی "دوست‌داران کره زمین" می‌گوید سابقه بریتانیا از لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز بد است و دولت این کشور را تشویق کرد که سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه طرح‌های انرژی سبز انجام دهد.

این گروه از دولت بریتانیا می‌خواهد دست کم 2 میلیارد پاوند در سال به "بانک سرمایه‌گذاری سبز" که هدف آن تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوص در تکنولوژی‌های کاهنده تولید گازه‌های گلخانه‌ای کربن‌دار است،‌بدهد.

کد خبر 116759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز