همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به هلاکت خدابخش شه بخش سر کرده یک گروهک شرور و تروریستی گفت: اشرار و حامیانشان بدانند که آنان را در هر نقطه‌ای که باشند تعقیب کرده و به هلاکت خواهیم رساند.

آرم سپاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با تشریح عملیات آزادی گروگان‌های اخیر توسط یگان‌های سپاه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام کسانی‌که قصد اختلال در امنیت داخلی کشور را داشته و اقدام به اعمال تروریستی و گروگان گیری نمایند، باید بدانند که فرزندان انقلاب به هیچ وجه به آنان اجازه شرارت و گروگان‌گیری و خروج از مرزها را نداده و همچون صاعقه بر آنها فرود آمده و پاسخی قاطع و کوبنده به آنان خواهند داد.

وی با هشدار به حامیان تروریسم و کشورهای که اشرار را پشتیبانی کرده و آموزش می‌دهند، تصریح‌کرد: بهتر است این کشورها و سرویس‌های امنیتی‌شان به این نکته توجه کنند که وجود این افراد نه تنها برایشان سودی ندارد، بلکه در آینده برای آنها دردسرساز هم خواهد شد.

پاکپور در عین حال بادرخواست از کشورهای همسایه برای همکاری در امن نگه داشتن مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی افزود: توصیه ما به کشورهای دوست و همسایه این است که برای جلوگیری از ناامنی اقدامات تروریستی و شرارت که نتیجه‌ای جز لطمه به مردم هر دو طرف مرز ندارد همکاری و مشارکت موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورتی که این اراده در آنها وجود نداشته باشد، پاسداران انقلاب با همان روحیه معنوی و رشادت‌هایی که در زمان دفاع مقدس داشتند، پاسخ شرارت‌ها را قاطعانه داده و در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

پاکپور در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به حادثه گروگان‌گیری در حوالی شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: مقارن ساعت 22:30 روز چهارشنبه 25 شهریور ماه سال جاری تعدادی از اشرار در جاده راسک ( چا‌بهار به زاهدان) یک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و مبادرت به گروگان‌گیری از سرنشینان آن و سرقت تلفن‌های همراه، اموال و پول مسافرین می‌نمایند که در این بین 5 نفر سرباز و یک کارمند بانک شهرستان چابهار را به گروگان می‌گیرند.

وی افزود: از همان ساعات اولیه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی توسط یگان‌های قرارگاه قدس سپاه و گشت‌هایی هوایی به وسیلة بالگرد و سایر اقدامات لازم به سرعت انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: با توجه به زمان گروگان‌گیری که در شب بوده و همچین وضعیت خاص جغرافیایی منطقه مورد نظر گروگان‌گیران موفق به دور شدن از محل و حرکت به سمت مقصد نهایی که منطقه مند و تربت در پاکستان شدندف لیکن اجرای عملیات سریع و برق آسای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مانع از تحقق اهداف آنان شد.

وی با اشاره به مشارکت بسیجیان محلی و عشایر بومی منطقه جنوب استان در این عملیات گفت: بنابر آن چه بعداً توسط گروگان‌ها اعلام شد، اشرار روزها را با استفاده از پوش گیاهی اشجار و شیارهای منطقه مخفی شده و شب‌ها حرکت می‌کردند.بنابراین برادران رزمنده سپاهی در کنار بسیجیان، عشایر و طوایف منطقه بلوچستان بار رصد محدوده مورد نظر کسب اطلاعات لازم مسیر اشرار را شناسایی و تمامی مبادی خروجی مرزی را بستند.

وی خروج از منطقه و حرکت به سمت پاکستان را با توجه به بستن نقاط مرزی توسط سپاه و مردم محلی را برای اشرار غیر ممکن دانست و یادآور شد: اشرار،جمعه بعد از تاریکی هوا به منطقه مورتان (یکی از روستاهای مرزی منطقه) رسیده و با توجه به فاصله 15 کیلومتری این منطقه تا مرز پاکستان قصد رسیدن به مرز را داشتند که مقارن ساعت 9 شب با اولین کمین رزمندگان بسیجی و افراد بومی منطقه مواجه شده و درگیری بین دو طرف آغاز شد.

سردار پاکپور ادامه داد: پس از نیم ساعت درگیری یکی از سربازان از دست گروگان‌گیران آزاده شد و یک نفر سرباز دیگر که زخمی شده بود نیز در حین درگیری آزاد شده و عملیات تعقیب، گریز و درگیری با برتری نیروهای خودی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: همزمان با طلوع صبح و با تعقیب و گریز و همچنین محاصرة کامل منطقه طی درگیری شدیدی موفق به آزاد نمودن هر چهار گروگان باقیمانده شدیم و چهار شرور مسلح هم به هلاکت رسیدند.

پاکپور با رد اخبار ضد و نقیضی که در خصوص شهادت یکی از گروگان‌ها منتشر شده بود، گفت: در این عملیات چهار نفر از اشرار که یکی از آنها "خدابخش شه‌بخش" از افراد شرور و با سابقه منطقه و از سرکردگان اشرار و گروهک‌های تروریستی بود به هلاکت رسید و یک نفر از گروگان‌ها هم که زخمی شده بود مداوا و آزاد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه سپس با اشاره به سوابق و جنایات خدابخش شه بخش سرکرده اشرار و یکی از گروهک‌های تروریستی جنوبشرق کشور اظهار داشت: خدابخش شه بخش و گروه شرور و تروریست وی در سال‌های اخیر طی چندین اقدام جنایتکارانه تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیز و مردم نجیب و غیرتمند سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده بود.

پاکپور افزود: وی در سال 85 در محور دارزین در جاده بم با ایجاده راه‌بندان 12 نفر از مردم و سپس در سال 87 اقدامات تروریستی دیگر در محور پیر‌سوران با اجرای کمین و راه‌بندان تعداد 11 تن از پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رسانده ‌است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با اشاره به همکاری‌های خدابخش شه بخش با عبدالمالک ریگی معدوم و گروهک تروریستی وی خاطر نشان کرد: این شرور جنایتکار در اسفند ماه سال 87 در منطقه لار در شمال زاهدان قصد داشت به همراه عبدالمالک ریگی و دیگر اشرار با اجرای راه‌بندان عملیات تروریستی دیگری را انجام دهد که با حضور قاطع و بموقع نیروهای سپاه و رزمندگان بسیجی به اهداف خود نرسیدند.

پاکپور انتقال محموله‌های انفجاری در پوشش مواد مخدر برای اجرای اقدامات خرابکارانه تروریستی را از جمله اقدامات این شرور معرفی و تصریح کرد: شه بخش در یکی از این عملیات‌ها در شمال شهرستان خاش در کمین نیروهای خودی گرفتار شده بود که با بر جای گذاردن صدها کیلو مواد منفجره، سلاح و تجهیزات بهمراه دیگر اشرار متواری شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با تقدیر از رشادت رزمندگان قرارگاه قدس و بسیجیان منطقه و همکاری طوایف و مردم بومی منطقه در تامین امنیت استان گفت: پاسداران انقلاب و فرزندان غیور این ملت همواره در دفاع از کیان نظام، هوشیار و با بصیرت بوده و با تبعیت از تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در هر زمان و مکان و مقطعی آماده دفاع از انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

کد خبر 116752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز