همشهری‌آنلاین: حدود 10 هزار مدرسه در سال تحصیلی 90 - 89 به شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت متصل می‌شوند.

School

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم زنگ مهر در مدرسه بعثت شهرری به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت:

وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش ، برنامه‌ای طراحی کرده‌اند که بر اساس آن بیشتر مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات می پیوندند.

رضا تقی پور افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی جغرافیایی مدارس اجرای این طرح بسیار دشوار است و پیش بینی می‌شود امسال در اجرای مرحله نخست این طرح حدود 10 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی گفت: با اجرای مراحل بعدی در سال های آینده شمار مدارسی که به این شبکه اتصال پیدا می کنند به 70 هزار مدرسه افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سعی شده است با توجه به شعار عدالت محوری و عدالت گستری دولت، اجرای این طرح از مناطق محروم آغاز شود و چون طبیعتا انجام این کار در مراکز استان ها و مناطق برخوردار، سادگی بیشتری دارد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای برنامه ریزی کرده که اجرای طرح اتصال مدارس به اینترنت را از مناطق کمتر برخوردار شروع کند

تقی پور تجهیز سخت افزاری مدارس را از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما معمولا در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر فعالیت های حمایتی و پشتیبانی انجام می دهیم بدین صورت که کار جدیدی را آغاز و سپس به دستگاه مربوطه برای برنامه ریزی کمک می‌کنیم.

وی افزود: در کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات دولت ، برای آموزش و پرورش اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که امیدواریم با تصویب برنامه هایی که این وزارتخانه به کارگروه می آورد شاهد توسعه روزافزون حوزه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان اعتبارات تخصیص داده شده به آموزش و پرورش در کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات دولت را بیان نکرد اما گفت: از کل اعتباراتی که برای حوزه فناوری اطلاعات به طور متمرکز در نظر گرفته شده، حدود 15 تا 20 درصد آن مربوط به آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

تقی پور گفت: اکنون روز به روز نقش فناوری اطلاعات در توسعه آموزش و پرورش برجسته تر می شود و پیش بینی شده است که در پایان برنامه پنجم توسعه 30 درصد از آموزش‌ها در تمام مقاطع تحصیلی به صورت آموزش از راه دور یا آموزش الکترونیکی یا e-learning انجام شود که در این صورت شاهد تحول بزرگی در حوزه آموزش و پرورش خواهیم بود.

کد خبر 116719
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز